• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kipieer je ALLES naar een nieuw tabblad. Ik bedoel ALLES

Status
Niet open voor verdere reacties.

Torben

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2017
Hoi!
Ik wil een volledig tabblad kopiëren naar tweede tabblad.
Echt ALLES.
Dus ook welke kolommen er verborgen zijn, de voorwaardelijke opmaken, de rij hoogtes, de gegevensvalidaties...
Heb ik het goed dat handmatig aangepaste rij hoogtes niet kunnen worden gekopieerd? En wat nog meer niet?

Kan iemand mij vertellen hoe ik zo veel mogelijk kan kopiëren en wat ik dan handmatig nog aan moet passen?
Gewoon Ctrl+v en daarna nog eens Plakken speciaal Kolombreedten. En dan? Wat moet ik daarna nog doen om nog meer mee te krijgen?

Rechtsklik op de tab die je wil kopiëren dan wordt het vanzelf duidelijk.

Ik weet niet of dit de bedoeling is maar als je met de rechtermuis onder op het te kopieren blad drukt en je op kopieren of verplaatsen drukt, kan je een exacte kopie maken van het huidige blad. wel even Kopie maken aanvinken.

Bedoel je kieperen en echt alles? Dus alles?;)

Bedoel je kieperen en echt alles? Dus alles?;)

Ok, beetje overkill aan het woord alles. Ik wilde goedbedoelende mensen voor zijn die het advies Ctrl+v zouden gaan geven en me zouden wijzen op de opties bij plakken speciaal.
Voor zover ik weet kan je op die manier niet alles kopieren, vandaar... ;)

Laatst bewerkt:
Met 1 regeltje VBA:
Code:
Sheets("Blad1").Copy After:=Sheets(Sheets.Count)

Ja, dat werkt op zich. Bedankt voor jullie reacties. Het is een precies antwoord op mijn vraag.
Maar het is niet helemaal een oplossing voor mijn probleem.

Ik ben bezig aanpassingen te maken in een al bestaand bestand.

Versimpelde weergave van situatie:
Tabblad 1 heb ik aangepast naar wens en wil ik exact kopiëren naar blad 2, 3 en 4. (de mini wijzigingen die het verschil maken tussen de bladen onderling pas ik later handmatig aan, het zijn 4 weken van een maand en verder niet relevant voor mijn vraag)
Verderop zijn er tabbladen die gebruik maken van gegevens uit bladen 1 t/m 4.
Wanneer ik tabblad 1 kopieer heet het 1(2) ofzo. Wanneer ik tabblad 2 verwijder en het nieuwe 1(2) hernoem naar 2 blijken de velden verderop in het bestand te flippen vanwege #VERW, ook al hernoem ik het nieuwe tabblad correct.

Behalve de #VERW allemaal na te lopen via zoeken+vervangen, is er een prettigere manier om die op te lossen?

Welk nut heeft het om verschillende exact dezelfde tabbladen te hebben? Doe het bestand er eens bij.

De site wil hem niet uploaden, ik denk omdat het te groot is (2,3MB)
Het nut ervan is dat de 4 tabbladen in werkelijkheid niet exact gelijk zijn, alleen qua formules. Het bestand bestaat namelijk uit 4 bladen met op elk blad 7 dagen van de week. (hier voeren we de werktijden van medewerkers in). Ik heb het zo gemaakt dat de correcte bonussen in uren voor onregelmatigheidstoeslag worden verrekend (detailhand cao). Medewerkers kunnen worden ziekgemeld en vrij hebben, op feestdagen zoals koningsdag worden de 'normale' uren uitbetaald, mensen die wél werken krijgen een +100% bonus (behalve wanneer ze ziek zijn natuurlijk, dan alleen de ingeroosterde uren). Etc etc etc...
Het eindresultaat is dat de ingeroosterde uren alleen moeten worden aangepast van een 'blanco' opgeslagen versie en dat er een printje hangt in de kantine van wat iedereen daadwerkelijk moet werken en en dat er een lijst is voor de werkgever met daadwerkelijk gewerkte uren, te boeken uren, uren ziek, uren vrij, uren gewerkt voor 6:00, uren gewerkt na 22:00, over uren op contracturen etc.
Detailhandel werkt met periodes van 4 weken, niet per maand. Daarom 4 tabbladen die qua formules etc nagenoeg identiek zijn (behalve de automatische gemaakte data)

Op andere bladen (het bestaat uit 14 tabbladen) worden bladen gemaakt die per dag een lijst maken die geprint kan worden zodat er ergens een lijst kan hangen met welke mensen daadwerkelijk aanwezig zijn.
Het geheel werkt prima (ik heb het een paar jaar geleden gemaakt), maar nu we ook op zondag open zijn (die dag stond er niet bij) en er kleine wensen kwamen voor extra functies ben ik er weer mee aan het sleutelen.

Dit alles is zo met elkaar verweven dat het een heel gedoe is om zéker te weten dat alles nog steeds werkt na het toevoegen van extra dingen.

Maak dan een gelijkend voorbeeldbestand. Of denk je dat er uit de brei aan tekst iets op te maken is van wat waar staat? Het lijkt mij allemaal ontzettend onnodig ingewikkeld. één tabel met alle informatie en een draaitabel maakt het al een stuk eenvoudiger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan