hoe klok ik mijn pc over?

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkfujita

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
hey

ik heb al een tijdje een nieuwe , goede pc!
maar ik zou hem toch eens graag willen overklokken
heb een Intel Core ² duo E6750 processor! hij heeft 2,6 ghz normaal!
en is rond dit weer 25 C* dus hij is niet warm!

ik heb ook een moederbord van MSI en daarbij heb ik een programma gekregen waarmee je kan overklokken het heet Dual core Center en als ik hem breng naar 2.8 ghz en dan 1 ding erboven dan Krijg ik BSOD met MACHINE_CHECK_ACTION dacht ik

maar hoe kan ik hem dus via het BIOS overklokken?

Groetjes!

Dan moet je al eerste naar de bios gaan ;), daar heb je dan de optie fsb clock die kun je dan handmatig instellen (dit moet echter wel ondersteund worden door je moederbord, niet alle biossen kunnen overclocken) als je dat doet kun je de processor tot 4 ghz overclocken (wel moet je systeem dat aankunnen en je koeling)

Een welgemeend advies. Als je niet weet hoe moet overclocken doe het dan niet!!!

Verdiep je er eerst in op internet en ga dan eens voorzichtig aan de gang. Maar weet wat je doet of doe het niet!!!

Ron

je zegt dat ik me moet verdiepen op internet..

waarom denk je dan dat ik het hier vraag :confused::thumb:

als je wat meer informatie hebt geef me dat dan waar ik het kan vinden?

laters

ik mag aannemen dat er al zat topics zijn over overklokken dus hier op de site kijken zal je al wel iets helpen.

vervolgens zou ik het moederbord opzoeken met google i.c.m. het woord overclock of overklok of iets in die richting. dan kom je denk ik ook wel pagina's tegen waar mensen wat op hebben gezet over je moederbord i.v.m ovrklokken (als je geluk hebt een ''how to'')

overklokken neemt tijd en dus ook geduld in beslag. Kun je dit niet opbrengen dan zou ik er niet aan beginnen.
Ik sluit me aan bij Haaren101 wat het 'weten wat je doet' betreft.

Het is dus verstandiger om eerst zelf te gaan zoeken en nadenken. Als je vervolgens iets niet snapt word daar heus wel antwoord op gegeven maar dit is een nogal ''uitgebreide'' vraag. Wij hoeven toch je systeem niet over te klokken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan