Hoe koeling in de kast verbeteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je moet die extra lucht dus slim laten ontsnappen.... warme lucht gaat altijd omhoog.... dus zorg bovenin de kast (achterop..) voor een uitlaat...
Mijn server heeft een passieve koeling die het net niet trekt... met wat slim koelen op laag toerental met grote fans heb ik toch wel heel veel effect gekregen... van boven de 60 graden naar net onder de 40 graden C....(CPU)

Prettige Dagen,
Het kan beide en het goede is, je kunt het gewoon uitproberen met de thermometer er bij zelfs. Hang die ventilator maar even op met twee schroefjes. Dat warme lucht naar boven zou moeten kunnen stijgen lijkt mij belangrijker dan dat de processor-ventilator ietsje zou worden tegengewerkt. Van midden achter uitblazen en van voor onder inblazen, dat zijn volgens mij echt de beste twee keuzes.

Bij mij kunnen twee kastventilatoren die van de voeding tegenwerken, want deze stuurt evenals hun lucht naar buiten en dit scheelt maar de helft denk ik. Terwijl de voeding fan een automatische is en nooit zo heel erg hard draait.

Probeer het en je weet het. Bij de gaatjes in het zijpaneel, die voor de tunnel zitten, kan je het verschil aan lucht die de processor krijgt voelen en zoals gezegd nog preciezer zien met een dun papiertje of wat rook. Misschien heb je er daarna wat meer vertrouwen in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan