hoe kom ik achter 'capaciteit' videokaart (Dell)

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik heb een eenvoudige Inspiron met een kleine platte monitor. Nu wil naar een grotere monitor. Ik liet mij voorlichten over een grotere (er moeten ruim twee A4-documenten naast elkaar op passen) versie van een ander merk (Samsung). Men had het zelfs over een LCD-scherm (er wordt eigenlijk alleen met office gewerkt). De vraag was toen, of de videokaart daar krachtig genoeg voor is. Hoe kan ik dat achterhalen? Waar moet ik kijken? en welke parameters moet ik noteren?
Is LCD echt beter?
Groet
htil

Welke videokaart heb je uberhaubt? Laten we daar eens mee beginnen.

vind ik een goeie. ik heb gekeken maar heb geen idee waar en hoe ik die info kan achterhalen. jij?

Middels apparaatbeheer, een programma als pc wizard, het hier aangeven welk merk en type pc je hebt, dxdiag type in uitvoeren, opties genoeg :thumb:

Videokaart : Intel(R) G33/G31 Express Chipset Family:

is dit de info die je nodig hebt?

ik heb, naar aanleiding van je suggestie, pcwizard geinstalleerd en de info die ik kreeg aan je gestuurd (zie vorig bericht). maar nu zit ik met permanente info over pcwizard in gifgroene letters in de rechterbovenhoek, die ook nog eens altijd op de voorgrond blijven. hoe haal ik dat weg?
graag hoor ik.
groet

Oke htil

Dit zijn de woorden uit je post die je nodig heb ,parameters ,achterhalen ,beter.
Je doel is een monitor met beeldschem die zo groot is als ruim 2 a4'tjes.
De omgevings variabele (parameters) is waar moet mee gewerkt worden ,je geeft aan aleen office.
Nou wat is er nodig voor office een full HD en 3D monitor om met een 3D brilletje op neus een brief te gaan typen waarbij de letter uit het beeldscherm kruipen en bij je op schoot komen zitten voor het intense office gevoel tijdens kantoor werk op je pc ?
Dat lijkt mij eerlijk gezegt niet maar kom wel gekkere dingen in het leven tegen.
Een LCD ,een beeldscherm met vloeibare kristallen'tjes die oplichten ,nou als je thuis in de kamer het licht aan en uit doet dan zie je dat er een korte tijd voor nodig is voordat lamp licht gaat geven en dat er een korte tijd is dat het licht weer helemaal weg is.
Bij een LCD monitor is dat de reactie tijd om het nieuwe beeld weer te geven ,als dat heel duurd is vooral lastig merkbaar als je snelle actie spellen gaat spellen jou reactie wordt dan sneller dan het beeld kan volgen.
Niet echt een punt voor office dus al zowiezo geschikt voor office ,goedkoper tegen over andere beeldscherm types een plat beeldscherm in verband met beschikbaare voor plaatsing enzo zijn andere punten om te overwegen.

Als je die parameters voor je zelf op een rij staan bepaald dat ook je capaciteit voor de videokaart die nodig is.
Snelheid en een groot video geheugen is vooral van belang voor actie spellen en 3D actie spellen.
Of je moet wel zo snel een brief kunnen typen dat net een formule 1 race game lijkt.

Beter is altijd een vraag van wat is het beste voor jou en voldoet aan je eisen je die verlangt.

Vergeet niet dat een monitor los van je pc staat en geen enkele invloed op prestaties van je pc heeft of kan hebben ,en alleen maar een weergave apparaat is.

Laatst bewerkt:
heel interessant allemaal. maar begrijp ik hieruit dat ik beter met het huidige scherm maar dan van een iets groter formaat kan verder werken?
is de videokaart daar 'sterk' genoeg voor?
en zijn er nog monitoren die de voorkeur verdienen: samsung werd mij gesuggereerd...
groet

maar nu zit ik met permanente info over pcwizard in gifgroene letters in de rechterbovenhoek, die ook nog eens altijd op de voorgrond blijven. hoe haal ik dat weg?
graag hoor ik.
groet

in pcwizzard taakbalk gereedschappen...opties....monitoring...vinkje bij on screen display

ik heb, naar aanleiding van je suggestie, pcwizard geinstalleerd en de info die ik kreeg aan je gestuurd (zie vorig bericht). maar nu zit ik met permanente info over pcwizard in gifgroene letters in de rechterbovenhoek, die ook nog eens altijd op de voorgrond blijven. hoe haal ik dat weg?
graag hoor ik.
groet

pcwizard de-installeren

En klik eens rechts op het bureau blad, ga naar de instellingen en kijk wat de maximale scherm resolutie is.
Voor office is een on-board video voldoende maar ik betwijfel of je daarmee een lompe monitor aankan.
Zelf heb ik om dit op te lossen een 5570 videokaart gezet. Niet al te duur en meer dan voldoende voor office only

Ron

Ik verwacht dat de ts momenteel nog met een 17"monitor zit en wilt naar bijv een 19 of 20"??
Dat zou met de huidige chipset gewoon moeten lukken.

pcwizard de-installeren

En klik eens rechts op het bureau blad, ga naar de instellingen en kijk wat de maximale scherm resolutie is.
Voor office is een on-board video voldoende maar ik betwijfel of je daarmee een lompe monitor aankan.
Zelf heb ik om dit op te lossen een 5570 videokaart gezet. Niet al te duur en meer dan voldoende voor office only

Ron

1600 bij 900 vind ik als maximale resolutie

Ik verwacht dat de ts momenteel nog met een 17"monitor zit en wilt naar bijv een 19 of 20"??
Dat zou met de huidige chipset gewoon moeten lukken.

ik heb nu zo scherm dat 44 cm breed is en tussen de 24 en 25 hoog (effectief scherm dus)
dus dat moet lukken? nog merk of type als idee beschikbaar?

Als ik ga zoeken op de g31 zou dit de maximale resolutie ondersteuning zijn

Flat panels up to 1920x1200 @ 60 Hz

Merk??tja samsung springt er wel uit...

dus die grotere maat kan met gemak?
(wat gebeurt er eigenlijk als ik te grote monitor neem?)

dus die grotere maat kan met gemak?
(wat gebeurt er eigenlijk als ik te grote monitor neem?)

Nee die grote maat kan niet met gemak. Voor een grote maat kom je uit op 1920 bij 1080 of 1200 en jij kan maar 1600x900 aan.

Samsung is goed, maar ik ben erg tevreden met mijn LG

Ron

Nee die grote maat kan niet met gemak. Voor een grote maat kom je uit op 1920 bij 1080 of 1200 en jij kan maar 1600x900 aan.

Samsung is goed, maar ik ben erg tevreden met mijn LG

Ron

ik heb nu scherm van plm 44 * 24 cm, het scherm dat ik zou willen zou 51* 29 cm zijn (ongeveer). dat kan dus niet?

Scherm maten zijn in inches of cm, bijvoorbeeld 40" ofwel 100 cm beeld diagonaal. Voor dit verhaal is het van belang dat je naar de pixels kijkt. 1920x1080 is full HD en je computer cq video kaart moet dat aankunnen.

Ron

ik ga dus dat grotere scherm maar kopen!

dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan