hoe kom ik achter wat meer gegevens?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
hallo
mijn schoonmoeder heeft een erg trage pc
nu vroeg ze mij of het nog de moeite was om eens te kijken of er snellere onderdelen in kunnen om ook internet adsl ermee te kunnen doen.
hieronder de gegevens die ik heb kunnen vinden:
P2- 300 mhz
3 gb harde schijf
48 mb werkgeheugen
socket 7
thats it.
ik heb de kast even opengeschroefd om te zien of er typenummers op staan.
ik zal ze hieronder eens neerzetten
misschien kunnen jullie hier wat mee
de bedoeling is dat er meer geheugen in gaat dat er een snellere en grotere harde schijf aangaat en dat de processor wordt geruild voor een wat snellere.
alles zal echter afhangen van de moederbord en daar staan deze nummers op
GVFR 841066
26
P54C K5,6X
86
mij zegt het niks.
nu heeft ze nog een werkgeheugen liggen van een andere oude pc(p1 166)
en dat is een SD186 128 mb pc133
bij mijn weten zou dat alvast er zo in moeten passen
graag jullie mening over het upgraden van deze pc
zijn er bijvoorbeeld sneller pcu,s dan 300 mhz met socket 7?
alvast bedankt voor het meedenken

PII

Volgens mij is PII socket 370.

Helaas is het socket voor de PII anders gewired dan PIII, dus kom je niet verder dan de snelste PII.

Als ik mij goed herinner ergens in de 500 MHz.

Om Adsl aan te kunnen is het interessanter te weten of het een bord met PCI is of VesaLocalBus.

Als het PCI is geen probleem, dan kun je netwerkkaarten usb kaarten en "the lot" nog krijgen.

De snelheid van internet is niet zo afhankelijk van je processor. Dat is wel het geval voor allerlei media toepassingen.

Eric.

Volgens mij bespaar je jezelf veel werk, geld en teleurstelling als je op bv Marktplaats.nl een leuke tweedehands PIII aanschaft.

Laatst bewerkt:
Ook al zou het met de snelheid wel gaan, 3 gb is is niet al te veel. Je bent met Windows XP (t/m heden) al 2,13 kwijt. En dan toch nog je firewal/virusscanner/
antispyware en een paar pret-programma's. Weinig speelruimte voor defragmenteren.
Je zult dus ook moeten kijken of er een 20gb schijf in kan. Dit kan al een probleem zijn. (zoek uit met EverestHome)
Gaat ze met een modem het net op dan is er niets aan de hand. Moet dit echter met een router dan heb je het volgende probleem. Afgelopen week had ik ook zo'n oudje. Uren heeft het me gekost om een driver te vinden voor de oude netwerkkaart. De nieuwe netw.kaart die ik erbij kreeg spoorde ook niet met dat oudje. Uiteindelijk kreeg ik het ding aan het lopen door op een computerbeurs een kaart te vinden 'die op de oude kaart leek que type en nummer' met drivers erbij. Puur mazzel. Nog meer mazzel was het dat XP ze verdroeg.

Verder kun je met EverestHome (Google) de informatie krijgen die je nodig hebt wat betreft moederbord, drivers enz. Heel goed programma

Misschien heb je veel werk maar het is toch best leuk al dat gejaag op oude drivers :D

Je moederbord zal je wel, net zoals bij mij, problemen gaan opleveren. Daar is niets meer van te vinden.

Laatst bewerkt:
dus upgraden zou wel kunnen maar niet veel meer?
het is echt een socket 7 geen 370 heb geen snellere processors gezien dan 233 mhz
heb wel pentium 2 500 mhz gezien met 370 socket.
heb een mailtje gestuurd naar everest dus das even afwachten
mijn voor stel wat ik zou doen was om de kast en voeding te houden en de volgende onderdelen erin doen:
abit nf7-m moederbord 80 euro
amd sempron 2300 62 euro
kingston 128 mb werkgeheugen 22 euro
samsung 80 gb harde schijf: voor 60 euro
totaal dus 224 euro, wat mij zinvoller leek dan deze te upgraden.
echter ziet zij 224 euro nog steeds als 500 gulden :rolleyes:

Waarom een mailtje naar EverestHome?
Het is een kwestie van downloaden :8-0:

echter ziet zij 224 euro nog steeds als 500 gulden Ik ook :D

nu zie ik het, het is een soort programma als aida32
echter staat die pc nog niet in verbinding met internet dus daar heb ik niet zo veel aan
of kan ik het downloaden op een cd en dan in die andere pc installeren?

Heb je Aida soms op een andere pc staan? Zou je even kunnen branden. Het laat je echt haarfijn zien wat namen en nummer zijn van drivers, kaarten en moederbord.

Geplaatst door dubber
dus upgraden zou wel kunnen maar niet veel meer?
het is echt een socket 7 geen 370 heb geen snellere processors gezien dan 233 mhz
heb wel pentium 2 500 mhz gezien met 370 socket.
heb een mailtje gestuurd naar everest dus das even afwachten
mijn voor stel wat ik zou doen was om de kast en voeding te houden en de volgende onderdelen erin doen:
abit nf7-m moederbord 80 euro
amd sempron 2300 62 euro
kingston 128 mb werkgeheugen 22 euro
samsung 80 gb harde schijf: voor 60 euro
totaal dus 224 euro, wat mij zinvoller leek dan deze te upgraden.
echter ziet zij 224 euro nog steeds als 500 gulden :rolleyes:
Het is ook bijna 500 gulden.

Ze is wel weer een tijdje klaar als ze dit doet, maar ik zou wel iets meer geheugen er in doen, voor XP is 128mb het minimum.
256 is dus wel aan te raden.

En anders toch de eerder genoemde tip: 2ehands, maar dan ook echt niet te duur gaan (je weet nooit zeker wat je koopt)

Meer dan 500 gulden zelfs. Trouwens als je het zo bekijkt denk je: 'Wat een geld voor een opknapbeurt":(
Ik zou liever een Aldi PC kopen. Plezier in het leven is ook wat waard.

Het is een socket 7
Intel Pentium.
Eigenlijk kom je op DEZE pagina technisch al een hoop aan de weet.

Intel Support

Laatst bewerkt:
Een AMD K6 550 Mhz is volgens mij de dikste processor die in een socket 7 gaat. Een 600 Heb ik nog nooit gezien. Meestal gaat de multiplier van het mobo ook maar tot 5,5x.

Ik zou ook gaan shoppen bij de Aldi. Kost effe wat, maar kan je ook weer heel wat jaartjes vooruit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan