Hoe kom ik bij het laptop geheugen onder toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

noahjazz

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Hallo,

Ik heb sinds kort een Prestigio Nobile 1765W, mooi ding hoor. Alleen zit er standaard 1024 geheugen in en ik wil graag naar de 2 gb toe. Bankje erbij dus. Aan de onderkant zit er eentje en de andere schijnt onder het toetsenbord te horen. Ik zit me alleen helemaal suf te piekeren hoe ik daarbij moet komen.....aan de onderkant van de laptop zit een schroefje met "k/b", keyboard lijkt me. Los geschroeft maar er gebeurd niks. Ik heb al veel geprobeerd aan schroefjes los te draaien maar ik kom er niet achter. Het zit allemaal tegenwoordig helemaal weggebouwd. In de handleiding staat er niks over.
Hebben jullie een tip? Iemand van jullie toevallig ook een Prestigio? Ik hoop dat iemand van jullie een idee heeft..

Vast bedankt
Robin

normaal gesproken zitten er 2 geheugensloten achter het kapje aan de onderkant van de laptop., die tweede zou je er gewoon naast kunnen prikken.
Van ramgeheugen bijprikken onder een toetsenbord heb ik nog nooit gehoord.
Lijkt mij ook niet handig

Dank je wel voor je reactie.

Volgens Powerline zitten bij veel laptops een slot aan de onderkant en een slot onder het toetsenbord. En omdat 2 gb bankjes niet te betalen zijn, heb ik toch de tweede nodig. Vandaar.

robin

Normaal zitten de slots direct bij elkaar dus naast het aanwezige geheugen.

Hoi,

Is het wel één bankje van 1024Mb .... ?
Vaak zitten er bij 1024 twee van 512Mb vlak achter/onder elkaar. Heb je dat al gecontroleerd?

En dat er sprake zou zijn van een tweede onder het toetsenbord ..... komt écht niet vaak voor.

Het is er echt eentje die er zit aan de onderkant. Als ik zo op internet kijk, kom ik het vaker tegen alleen verschilt het hoe je het toetsenbord kan lichten. Bij de nieuwere laptops is alles mooi weggewerkt. Bij oude Acer schoof je gewoon twee dingetjes weg en klaar was je...

Ik heb hetzelfde probleem. Heb zelf ook een Prestigio 1765W en wil graag ook 1gb toevoegen. Onder dat klepje zit er maar 1gleuf en daar zit al een geheugenkaart in. Weet iemand of er nou wel of niet nog een gleuf zit inder het toetsenbord?

Staat er niets over in de gebruikershandleiding? Ik kan ze zo niet direct online vinden anders zou ik er zelf naar kijken...

Grtn,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan