Hoe kom ik in het bios van mijn windows 10 pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldus

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een desktop pc met windows 10 als besturingsysteem,het is een update vanuit windows 7.
Hoe kom ik in het bios,ik wil een systeemherstel doen,windows 10 start niet meer gied op,blijft hangen.
Wie weet raad?

Met vriendelijke groet,Ronaldus

waarschijnlijk haal je 2dingen door elkaar.
Bios - daar stel je de waarden van je moederbord mee in.
Systeemherstel - daar ga je de windows versie mee herstellen.

dus welke van de twee wil je uitvoeren?

Ja,ik haal twee dingen door elkaar.
Ik zou ten eerste willen weten hoe ik weer een herstelinstallatie kan doen.

Ten tweede,ik zou ook graag weten hoe ik in het bios kom,maar het eerste vind ik nu belangrijker.

Het liefst zou ik weer met m'n windows 7 cd rom een schone installatie doen.
Hoe krijg ik de pc opgestart van de windows 7 cd rom?

1. Je BIOS kun je tijdens het opstarten benaderen door op F1, F2, DEL of een soortgelijke toets te drukken. De toets wordt tijdens opstarten vaak al genoemd "press F2 to enter setup" of iets van soortgelijke strekking.
Als je een pre-build PC gebruikt kan eventueel een "how to enter BIOS on Dell/HP" Google zoekopdracht verlichting brengen. Als je naar de BIOS wilt om je boot sequence te wijzigen dan moet je dat inderdaad eerst uitzoeken.

2. Opstarten van DVD, kan ook weer via verschillende route's. Sommige PC's geven tijdens het opstarten de optie om een Boot menu te openen. Dit gebeurt dat ook weer via een functietoets zoals het openen van de BIOS ook geschiedt. "Press F11 to open Boot Menu". Andere moederborden kennen deze optie niet en moeten hard ingesteld worden in de Bios.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan