hoe kom ik in msdos?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietzijlstra

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2004
hoe kom ik in msdos, maar mijn username en password ben ik kwijt geraakt. Dus ik kan windows niet binnen maar wil in msdos komen?

Wat misschien veel gemakkelijker is

opstarten op f8 drukken zodat je in de veilige modus komt en dan via het administrater account in windows komen.

Werkt alleen als je die administrator niet ook beveiligd hebt. Als je dat niet meer weet dan heb je die vast niet beveiligd

succes.

daar word precies hetzelfde gevraagt, is er een andere manier om in msdos te komen?

Heb jij tijdens de installatie van xp een wachtwoord ingegeven bij het administrator account?
Zo nee dan laat je dat leeg.
je geeft dan alleen de naam administrator op.
Wel via F8 doen

het probleem nu namelijk is dat de hard drive beveiligd is, dus ik ook geen nieuwe xp weer erop installeren.
Via Bios kan je de harddrive niet uitschakelen, want die is ook natuurlijk beveiligd. En start via de cd-rom lukt ook niet.
Wat moet ik doen?

Zet de computer uit en weer aan druk dan op esc of del om in je bios te komen zet daar als eerste opstart de cdrom drive.
Doe de cdrom van xp in de drive enstart de computer weer opnieuw op.
Nu komt er in het zwarte scherm te staan druk op een toets om te starten vanaf cd, dit doe je dus en dan ga je eerst je harddisk opnieuw formatteren en daarna xp opnieuw installeren.

het enigste nadeel hier aan is dat je alles kwijt bent wat er op de harddisk stond, maar zoals je zelf al schreef je kunt er nu toch niet meer bijkomen.

Wat ik niet snap is dat de hele reutemeteut beveiligd is en dat je nergens meer van weet wat het wachtwoord is.
Je zou toch zeggen dat je die ergens hebt opgeschreven???

Ik zou als de dood zijn dat ik eerst alles dicht gooi en dan spontaan alles weer vergeet.

dat is nu juist het probleem, ik kan de volgorde niet wijzigen. en als ik wil booten herkend hij geen cd-rom
(staat alleen Internal HDD, Onboard NIC, Diagnostics)

Piet ben je wel in de bios?
Wat is het voor een computer, weet je welk type moederbord er inzit.

Hoe ga jij de bios in.

Had je een aparte inlog-naam? of gewoon een normale? gebruik dan 'administrator'. Meestal heb je btw ook een hulp-vraag erbij kunnen zetten, toen je je wachtwoord instelde... Die staat er dan als het goed is bij, klik op een van die afbeeldingen die bij de inlogpagina erbij staan...

lukt ook niet, dus als ik het goed begrijp kan ik als ik windows niet binnen kom, mijn computer naar de reparateur moet brengen?

en het tooltje van Martin van de mortel heb je ook al geprobeerd.
Bij de dell heb je een recoery cd gekregen die kun je ook gebruiken.

Anders probeer is een Windows 98 opstartdiskette te bemachtigen. Daarmee kun je gewoon in het Dos-Prompt komen!

Als je deze niet kunt krijgen, laat even weten, dan kopieer ik de mijne voor je en mail ik hem wel even!

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan