hoe kom ik in pc promt of bios ofzu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sierk

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
hallo
hoe kom ik op een fujiti siemens met windows xp in de pc promt of bios of zoiets
alvast bedankt als jullie me helpen:P

Waarom zou je in de bios moeten enof prompt.

De stappen om bij beide te komen:

cmd is het zelfde als prompt dus dat gaat zo: start->uitvoeren->cmd->je bent er.

Bios gaat zo:

Pc aan->druk op de toetsen die worden aangeven meestal F2 of een andere functie toets.

Hopelijk moet het lukken.

Ik denkt dat je dit als prompt bedoelt:

[smallIMG]http://www.zemax.com/kb/content_images/homog/Command%20Prompt%20window.gif[/smallIMG]

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij! :thumb:

De dingen die je vraagt zijn niet hetzelfde...

In bios kom je door direct bij het opstarten op de DELete knop te drukken, de prompt kun je (onderandere) krijgen door in het menu "bureauaccessoires te kiezen voor "opdrachtprompt"

Wat wil je gaan doen?

ERp ik wil niet dom doen of zo maar in de bios komen is meestal met een F toets in de bovenste rij, niet met del.

Cmd is het zelfde alleen afkorting van command.

ERp ik wil niet dom doen of zo maar in de bios komen is meestal met een F toets in de bovenste rij, niet met del.

De vraag was: hoe kom ik met een FUJITSU SIEMENS in BIOS.... En aangezien ik zo'n ding voor m'n neus heb staan weet ik ERG ZEKER dat dat is door op de DELETE knop te drukken... Dit is trouwens bij heel veel PC's zo....

ik moet nu xp instaleren maar ik moet ervoor zorgen dat ie em gaat lezen en moet ik in zun grijs menutje komen en daar moet ik komen

Op vaste meestal wel op laptops is het meestal verschillend(dan heb ik niks gezegt) packard bell heeft een F toets ervoor aan gewezen.

Dat kan ook door op een andere toets te doen of door de CD/Rom drive als eerste boot device aan te wijzen.

Wanneer, o wanneer, leer je nou eens een keer dat jij bijna niets van pc's af weet en moet stoppen met dat eigenwijze gedoe constant

Ik kan wil niets zeggen, maar ik ga wel een ICT opleiding doen en dat ik dan wat meer weet is mijn pakkie jan.

Niet boos ofzo, maar wie zegt dat ik bijna niets van pc's ik veel meer dan vroeger.

Laatst bewerkt:
ja dat moet ik doen die cd rom drive doen maarhoe kom ik daar ook alweer

Ik kan wil niets zeggen, maar ik ga wel een ICT opleiding doen en dat ik dan wat meer weet is mijn pakkie jan.

Niet boos ofzo, maar wie zegt dat ik bijna niets van pc's ik veel meer dan vroeger.

Eerst die opleiding maar eens doen dan, voordat je hier steeds onwaarheden vertelt

Ja mrmusic, maar ik heb ook problemen opgelost op dit forum.

Door DIRECT bij het opstarten op de DELETE toets te drukken......... dan in de verschillende menu'tjes te zoeken naar de kreet "bootsequence" .... (met de pijltjestoets kun je de verschillende menu's selecteren, met de Entertoets kun je ze openen, met de ESCape toets kun je er weer uit komen, en nadat je de boel veranderd hebt kun je deze wijziging met de F10 toets opslaan......

Met de PageUp en de PageDown toets kun je de instellingen wijzigen....

Laatst bewerkt:
ohkaj ik zit nu ergens en dit staat er :O

standard cmos feature
advanced bios features
intergrated periphelas
powermanagement setup
pnp/pc1 configurations
pc health status

Ik zou zo niet durven zeggen onder welk menu die bootvolgorde zit. In ieder geval niet het eerste en het laatste... probeer één voor één de andere opties... zolang je niet op F10 drukt veranderd er niets en kun je dus niks kapotmaken.....

Houd er rekening mee dat je ook alle drivers van het moederbord nodig hebt, nadat je XP geinstalleerd hebt, anders werkt de helft van de PC waarschijnlijk niet of slecht. Is er een CD met die drivers aanwezig?

heej jonguuh bedanktaan jou heb ik wat het is gelukt dankje:thumb::thumb: aan die andere helpmijers heb ik nieks die een beetje aan het bekfechten zijn dankjuh :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan