Hoe kom ik mijn modem in?

Status
Niet open voor verdere reacties.

edjut

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2008
Iemand enig idee hoe ik weer me modem kan inkomen zodat ik hem weer kan instellen.
Ik heb vanalles geprobeerd maar ik kom wel me router in maar niet me modem hij geeft aan gateway offline wan status offline en hij geeft geen ip adres aan.
heb me modem en router al eerder gereset naar fabrieksinstellinen.
maar ik kom er gewoon niet in.
alles is juist aangesloten en alle lampjes branden ook(dsl)(ethernet)(wlan).

modem is copperjet816-2p(oranje kast)
router is sitecom wl-114
Windows vista

nieuwe firmware op me router heeft ook weinig zin gehad.
Who know's???

hey remco,

Dat gaat een beetje lastig als me internet het niet doet :)
maar me ip van het modem moet zijn 172.19.3.1
maar die vind hij dus niet...

dan moet je eerst even verbinding maken met je modem, daar heb je de instellingen niet voor nodig

Ok ik heb dus me router er tussen uit gehaald en met een ethernet kabel contact gemaakt. maar het lampje ethernet blijft knipperen op me modem dus dat betekend waarschijnlijk dat of die kabel niet goed is of dat me modem niet bereikbaar is.
Ik heb een andere kabel erbij gepakt en die doet precies hetzelfde.
zodra ik het via de router doe blijft het lampje wel branden en dat deed ie voorheen ook gewoon. maar dan ga ik naar me router configuratie scherm en daar geeft ie aan geen ip adress gevonden geen wan connectie geen standaard gateway enz.. alleen maar 0.0.0.0.0.
Bij dde sitecom router kan je alles zelf instellen en ik heb het bbned netwerk ingesteld en een dynamisch ip adres aangevinkt.
En daaronder staat ook iets van mac-adress die genereert hij zelf volgens mij..

zie hieronder
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Sitecom/WL-114v2/WL-114v22.jpg

heb je geen andere kabel als de ethernet? gewone telefoon kabel naar pc ? probeer dat eens:thumb:

telefoonkabel naar pc? haha wist niet dat je daar een verbinding mee kon maken met je modem maar zal is proberen vanavond.

DoRcO leuk dat je helpt maar zo werkt het niet......
@TS (TS= Topic starter) : ga naar start -> uitvoeren -> CMD -> dan typ je ipconfig/all -->
dan zoek je StandaartGateway op en dat typ je in bij je browser

Jongens...

Telefoonkabel naar PC gaat niet werken tenzij je een modem in je PC hebt. Maar met een modem verbind je naar internet en dat is nu de bedoeling niet.
Whatismyip geeft je externe IP weer, dat wil hij niet.

De methode van BluRay is correct. Werkt trouwens ook zonder /all.

Oke zal het proberen
:thumb:
CMD ipconfig en dan de standard gateway invullen in me IE browser.

Jongens...

Telefoonkabel naar PC gaat niet werken tenzij je een modem in je PC hebt. Maar met een modem verbind je naar internet en dat is nu de bedoeling niet.
Whatismyip geeft je externe IP weer, dat wil hij niet.

De methode van BluRay is correct. Werkt trouwens ook zonder /all.

By mij werkt het wel, als ik mijn externe ip in vul kom in in mijn modem terecht
en kan ik alles aan passen.. Wel met een wachtwoord en username...

telefoonkabel naar pc? haha wist niet dat je daar een verbinding mee kon maken met je modem maar zal is proberen vanavond.

daar heb je op sommige pc toch een aansluiting voor aan de achter kant ???? :confused:

By mij werkt het wel, als ik mijn externe ip in vul kom in in mijn modem terecht
en kan ik alles aan passen.. Wel met een wachtwoord en username...

Dan staat dat doorgelinkt en dat is niet de veiligste methode en zeker niet de standaard. Als dat bij jou wel zo is vraag ik me af welk merk zo stom is om remote management standaard aan te zetten.
.
Hier kun je zien dat je voor deze modem/router een cross cable nodig hebt.
Heb je toch per definitie voor PC-router??

daar heb je op sommige pc toch een aansluiting voor aan de achter kant ???? :confused:
Dat zeg ik: een ingebouwd modem. Maar dan maak je dus direct verbinding met internet zonder tussenkomst van het modem waar we nu over spreken. Overigens ook niet geschikt voor ADSL en zeer weinig voorkomende in hedendaagse PC's (56k6 is ook niet echt om over naar huis te schrijven).

o van daar, want volgens mij had onze 1e Prehistorische pc dat :P :p:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan