Hoe kom ik online?

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutwolf

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2006
Ik heb zojuist een laptop gekocht en wil nu internet verbinding.
Ik heb al internet verbinding op de desktop computer via internetplusbellen van kpn.
Het gaat er dus om een draadloze verbinding te maken van de laptop naar het kpn modem.
In het verleden heb ik dit niet eerder voor handen gehad en ik heb geen idee wat ik moet doen. Ik zag ergens een bluetooth achtig iets te koop voor 20 euro waarmee je draadloze verbinding kunt maken, maar misschien zit er al zoiets in de laptop. Ik zal hieronder de specificaties geven.
Alvast bedankt voor de hulp!

Het gaat om een:
Acer TravelMate 5730-6B4G25MN

Ergens in de aanprijzende tekst staat:

Snel en draadloos verbinden via Wireless N
Waar u ook bent, met de draadloze mogelijkheden van de Acer TravelMate 5730-6B4G25MN vindt u overal aansluiting. Verbind met uw netwerk thuis, op kantoor of bij een klant. Via Wireless N werkt u over een razendsnelle en stabiele verbinding.

Technische specificaties van de Acer TravelMate 5730-6B4G25MN

Product
Fabrikantcode LX.TQH0Z.783
Processor
Processorfamilie Intel Core 2 Duo
Processornummer T5870
Kloksnelheid 2000 MHz
Level 2 cache-geheugen 2 MB
Front side bus / HyperTransport 800 MHz
Geheugen
Intern RAM-geheugen 4096 MB
Geheugen uitbreidbaar
Maximaal RAM-geheugen 4096 MB
Type geheugen SO-DIMM DDR2
Harde schijf
Capaciteit harde schijf 250 GB
Type SATA
Snelheid 5400 rpm
Aantal schijven (intern) 1
Beeldscherm
Schermdiagonaal 15,4 inch
Schermresolutie 1280 x 800 pixels
Schermtype TFT-LCD
Widescreen
Touchscreen n.v.t.
Videokaart
Videokaartfamilie Intel GMA
Type videokaart X4500HD
Videogeheugen 0 MB
Totaal videogeheugen shared MB
DirectX 10
Optische drive
DVD-speler/-brander DVD+/-RW/RAM Double Layer
Blu-ray
Communicatie
RJ45 Ethernet 10/100/1000 LAN (Gigabit Ethernet)
Draadloos netwerk (WLAN) Draadloos 802.11a/b/g/n (300 Mbit/s)
Bluetooth
Bluetooth-versie 2.0 + EDR
Bluetooth-klasse N.v.t.
RJ11 Modem
Ingebouwd 3G modem
Infrarood (IrDA)
Audio
Audiosysteem High Definition Audio
Luidspreker Ja, stereo
Speakers 2
Geïntegreerde subwoofer n.v.t.
Camera
Webcam
Webcam resolutie VGA (0.3 Megapixel)
Bediening
Type toetsenbord QWERTY
Volwaardig toetsenbord
Numeriek keypad
Multimediasneltoetsen
Touchpad
Trackpoint
Afstandsbediening
Aansluitingen
USB 2.0
Aantal USB-poorten 4
IEEE 1394 FireWire
e-SATA
Dockingstation
VGA
HDMI-out
DVI
TV-out
TV-tuner
3,5 mm Audio Ja, gecombineerd met microfoon
3,5 mm Microfoon Ja, gecombineerd met audio
Audio-out Mini-jack 3,5 mm
S/PDIF
Cardreader
Geheugenkaart SD (Secure Digital), Memory Stick, Multi Media Card (MMC), xD (Xtreme Digital) , Memory Stick Pro
ExpressCard-slot 54
PCMCIA-slot
PS/2
Seriëel
Parallel
Beveiliging
Biometrische fingerprint-reader
BIOS-wachtwoord
Harde schijf bescherming
Accu
Stroomvoorziening Li-Ion-accu
Aantal cellen 6
Software
Besturingssysteem Windows Vista Business
Taal besturingssysteem Nederlands, Engels, Frans
Fysieke eigenschappen
Lengte 26,7 cm
Breedte 36 cm
Dikte 4,3 cm
Gewicht 2880 gram
Kleur Zwart
Overige
Model Acer Travelmate
Handleiding Nederlands (schriftelijk), Nederlands (CD/DVD)
Fabrieksgarantie 2 jaar
Garantietype Carry-in-garantie

Voor een draadlose internet verbinding, heb je een Draadloze router nodig. Die zal je moeten kopen bij de Mediamarkt / computer winkel (Of andere technische winkels over computers / wat dan ook). Die sluit je aan op je modem (Die van KPN). En verder zou ik het niet kunnen vertellen omdat ik niet in het netwerk thuis zit.

De laptop is reeds voorzien van een draadloze netwerkkaart (Draadloos netwerk (WLAN) Draadloos 802.11a/b/g/n (300 Mbit/s))

Het hangt er dus vanaf wat voor modem je van de KPN hebt. Sommige modems hebben al een draadloos gedeelte en dan is het een kwestie van deze goed instellen en daarna de laptop aanmelden hierop.

Als je geen draadloos gedeelte hebt op het modem dan dien je dus bijvoorbeeld een Accesspoint of draadloze router te kopen en deze te verbindingen aan het modem van KPN.

Wil je wel als tip meegeven dat als het modem geen draadloos gedeelte heeft je altijd even kunt bellen met de KPN en vragen wat de kosten zijn om het modem om te ruilen voor 1 die dit wel heeft. Zelf ook een keer meegemaakt bij een klant en aangezien deze een oude speedtoch moden had kon hij deze kostenloos omruilen. Zeker een telefoontje waard. Tevens heb je het voordeel als je alles in 1 hebt het makkelijker is in te stellen.
Ook al zijn er kosten aan verbonden hou er rekening mee dat een router minimaal 25-30 euro gaat kosten dus dat zou je dan ook kunnen betalen aan KPN als je dan deze kunt omruilen

Kijk dus even wat voor modem het is en vermeld hier even wat het merk en typenummer is wat op het modem staat. Kunnen we even verder kijken.
Draaloos herken je trouwens altijd op het modem aangezien er dan 1 of meerdere antennes op moeten zitten.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp! Het modem is de KPN Experia Box.
Daar zit een antenne aan. Twee plastic uitsteeksels aan weerzijden. Beide zijn trouwens gebroken. Maar misschien is dat niet erg. Ik kan ze alleen niet meer overeind richten. Ze zijn nu horizontaal. In de plastic staafjes zit draad.
Bij de modem kregen we ook nog een zilverkleurig gevalletje (een router?) om een andere desktop PC draadloos op het modem aan te sluiten.
Het modem zelf is in ieder geval zeker ook draadloos; ik herinner me nu dat ik destijds kon kiezen tussen verbinding met LAN kabel of draadloos.
Zou zo'n USB stick achtig ding, misschien een blue tooth, die bedoeld is voor netwerkverbinding, voldoende zijn, aangezien het modem draadloos is?

De laptop is reeds voorzien van een draadloze netwerkkaart (Draadloos netwerk (WLAN) Draadloos 802.11a/b/g/n (300 Mbit/s))

Het hangt er dus vanaf wat voor modem je van de KPN hebt. Sommige modems hebben al een draadloos gedeelte en dan is het een kwestie van deze goed instellen en daarna de laptop aanmelden hierop.

Als je geen draadloos gedeelte hebt op het modem dan dien je dus bijvoorbeeld een Accesspoint of draadloze router te kopen en deze te verbindingen aan het modem van KPN.

Wil je wel als tip meegeven dat als het modem geen draadloos gedeelte heeft je altijd even kunt bellen met de KPN en vragen wat de kosten zijn om het modem om te ruilen voor 1 die dit wel heeft. Zelf ook een keer meegemaakt bij een klant en aangezien deze een oude speedtoch moden had kon hij deze kostenloos omruilen. Zeker een telefoontje waard. Tevens heb je het voordeel als je alles in 1 hebt het makkelijker is in te stellen.
Ook al zijn er kosten aan verbonden hou er rekening mee dat een router minimaal 25-30 euro gaat kosten dus dat zou je dan ook kunnen betalen aan KPN als je dan deze kunt omruilen

Kijk dus even wat voor modem het is en vermeld hier even wat het merk en typenummer is wat op het modem staat. Kunnen we even verder kijken.
Draaloos herken je trouwens altijd op het modem aangezien er dan 1 of meerdere antennes op moeten zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan