Hoe kom ik t internet weer op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrGuide

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2005
Nadat ik mn harde schijf geformatteerd heb, lukt t mij niet meer t internet op te komen. Wat moet ik doen? Mijn pc is verbonden aan een router. Mijn laptop is hier ook an verbonden, en daar heb ik wel gewoon internet op. Bij netwerkverbindingen zie ik een lan-verbinding staan (die dus gewoon werkt). Hoe krijg ik dit voor elkaar bij mijn pc? Als ik gewoon kies voor een nieuwe netwerkverbinding, en dan voor het aanmaken voor een lan, dan zegt ie dat alles al goed staat, en dat ik klaar ben om t internet op te gaan. (er staat alleen geen 'lan-icoontje' bij netwerkverbindingen).
Mijn provider is planet.

Probeer eens 'verbinding herstellen' in eigenschappen van de lanverbinding op je pc.

Volg anders eens de wizard, enne,je netwerkkaart werkt wel?:rolleyes:

Dus, extra / internetopties/ verbindingen / instellingen en dan volgt de wizard en voer je alles van planet internet in, dus je wachtwoord etc etc

ik heb dus al een aantal x die wizard geprobeerd, ik kies dan voor de lan verbinding enzo, maar dat werkt dus niet, want dan zegt ie dat alles al goed geconfigureerd is.....:confused:

Niemand dus die my kan helpen, of die verstand heeft van lan-verbindingen???

[zoals ik al zei, de wizard uitvoeren werkt niet. Kies ik voor lan-verbinding, zegt ie dat alles goed staat, en klaar voor gebruik is. Nou, dit klopt dus niet. Ik wil ik de software van planet installeren, dan wil ie de modem detecteren (die ie uiteraard niet kan vinden), en het inbelnummer weten. Dit is natuurlijk niet van toepasing bij een lan-verbinding]

Staat je netwerkkaart wel goed in apparaatbeheer?

Geef eens een screenprint van je TCP/IP en een uitdraai van ipconfog /all

Je hebt toch wel de moederbord drivers(landrivers) weer geinstaleerd??

okeej, heb mn netwerkkaart ff gecontroleerd, dat is denk ik gewoon goed. Krijg nu ook dat icoontje van lan-verbinding bij netwerkopties te zien, dus neem aan dat dat ook goed is. Alleen kan ik t internet dus niet op...

Wat ook wel eens wil helpen:
Netwerkkaart deïnstalleren (installatie ongedaan maken, in apparaatbeheer), computer opnieuw opstarten en .... kijken wat er gebeurt.

Geplaatst door MrGuide
okeej, heb mn netwerkkaart ff gecontroleerd, dat is denk ik gewoon goed. Krijg nu ook dat icoontje van lan-verbinding bij netwerkopties te zien, dus neem aan dat dat ook goed is. Alleen kan ik t internet dus niet op...

Zaols reeds gevraagd,geef dan ook eens even een uitdraai van ipconfig /all

sorry, heb geen idee waar je dat kan vinden, en hoe ik dat evt kan laten zien. ben maar een leek op gebied van computer...:o

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: michael-576nyau
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : broadcast
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Microsoft Loopback-adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 02-00-4C-4F-4F-50
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 0.0.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 255.255.255.255

volgens my is t ook nie goed dat t ip-adres op 0.0.0.0 staat....

Een bonte verzamaling !

Ik zou eerst de Microsoft loopback adaptersoftware verwijderen en dan gewoon kijken of je netwerkkaart wel goed is geisntalleerd.

Welke provider heb je en via welk netwerk ?

Planet gaat via het KPN netwerk en daarvoor heb je de volgende modeminstelling nodig:

Encapsulation = PPPoA VCMux
VPI = 8
VCI = 48

Heb je een Speedtouch 510 ?

wat moet ik met die instellingen doen dan?
ik had een speedtouch ja. maar heb nu een router:
Sweex ADSL Modem + Router+4 poorts 10/100 Switch annex A

Heb je die Microsoft loopback software verwijderd en gekeken of je netwerkkaart goed is geinstalleerd ?

Dei gegevens moet je tijdens de set-up in je sweex ingeven maar wellciht heb je dat al gedaan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan