hoe kom ik uit bios

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruut
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ruut

Verenigingslid
Lid geworden
20 apr 2005
Mijn PC gaf bij het opstarten de melding: schijf niet aanwezig. Toen op advies bij bios gekeken. Bij de bios blijft hij zoeken. Daarna kan ik niet meer gewoon opstarten maar geeft de PC aan dat hij in Intel opstart. Wie kan mij helpen weer gewoon via Windows op te starten?
Mijn dank zou zéér groot zijn.
Groet,
Ruut

Wat voor merk harde schijf heb je?
Je kunt met een programma van de fabrikant je harddisk controleren of deze nog goed is.
Als ik jou was zou ik dat even doen, misschien dat er iets mis is met de harde schijf.

uit de bios en opstarten

Dit probleem is opgelost. De kaartlezer van de PSC 2355 veroorzaakte de problemen. Ik kan nu weer gewoon opstarten alleen gaat hij eerst in het zwart alles langs om te controleren o.i.d. Dit duurt vrij lang. Uiteindelijk komt Windows te voorschijn. Wie kan mij hierbij helpen?
En wederom alvast bedankt voor de moeite.
Groet,
Ruut

Re: uit de bios en opstarten

Geplaatst door ruut
De kaartlezer van de PSC 2355 veroorzaakte de problemen.
Dat is een HP all in one neem ik aan?
Mooi dat je daar de oorzaak van hebt gevonden. :)

Voor je andere probleem moet je in het bios zijn.
Als je daar geen ervaring mee hebt zou ik daar zeer voorzichtig mee omgaan.
Het gaat waarschijnlijk om de opstartvolgorde die het bios hanteert.
Je zou de opstartvolgorde kunnen veranderen in alleen harde schijf (volgorde zal nu staan op 1).Floppy 2).cd-rom 3). usb-apparaten 4).harde schijf).
Als je dit veranderd zal de opstarttijd aanzienlijk versnellen.

opstartvolgorde aanpassen

Ja, het is inderdaad een HP All In One.
Ik heb pas een keer ervaring met bios. Dus hoe kan ik zonder kwaad aan te richten de opstartvolgorde veranderen en daarna niet met het probleem komen dat ik alleen in bios kan opstarten?
Dank alvast.
Groet,
Ruut

Nu ja, als je bovenstaande ongeveer opvolgt (ieder bios is weer anders dus een concrete aanwijzing kan ik niet geven) moet het goed komen.
Je ziet nadat je de pc aangezet hebt vaak de regel press del to enter setup (of andere toets).
Op die manier kom je in het bios kun je bovenstaande veranderen.
Sluit af met save and exit.

bios

Ik ben eruit (of beter gezegd erin) gekomen. Alles is weer OK. Hartstikke bedankt voor de tips.
Groet,
Ruut

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan