Hoe kom ik van een dubbel systeem af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellemoo

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Na een systeem crash en een hoop ellende met herinstalleren (met bootable USB Win7) heb ik nu een dubbel systeem.
Het oude gecrashte systeem dat weer vlekkeloos draait en een nieuw maagdelijk Win7 systeem.
Bij het opstarten kom ik in een DOS window waarbij ik een keuze moet maken. Alleen, beide systemen heten Window7 en het default systeem is het nieuwe maagdelijke systeem. Als ik dus even niet oplet, start het nieuwe systeem. Om het oude systeem te starten moet ik opnieuw opstarten en opletten dat het niet weer verkeerd gaat.
Hoe kom ik van het nieuwe systeem af, of hoe kan ik de DOS window selectie omkeren zodat het oude systeem opstart.
Ik hoop dat iemand kan helpen. DANK. :thumb:

Start de pc op, maakt nu ff niet uit welke van de 2 je start.
Druk dan op wintoets+R type in msconfig gevolgd door enter
Kies tabblad computer opstarten.

Je ziet welke de default is, dat is dus momenteel je maagdelijke instal.
Selecteer de andere dan als default. Herstart de pc voor alle zekerheid om te controleren dat hij dan weer automatisch de oude opstart.
Volg dan de procedure opnieuw. Nu kan je in dezelfde lijst de foute verwijderen. Nu krijg je die keuze menu bij het opstarten niet meer. En start gewoon je oude vertrouwde windows weer.
De partitie waar je maagdelijke windows op is geinstalleerd kan je weer probleemloos vrij maken voor andere zaken.

Hee Jackall,

Het is gelukt. Het oude systeem start nu probleemloos op.
Echter, bij het verwijderen van het "maagdelijke" systeem krijg ik de foutmelding:
U dient door TrustedInstaller gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen.
Hoe kan ik nu deze map verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan