hoe kom je in acount waar password op staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldDewoeste

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2006
windows-xp acount met password

hallo, ik heb net n nieuwe harddisk gekocht en heb daar windows xp home op ge installeerd.
ik heb mijn oude harddisk waar alle gegevens op stonden op slave gezet.
maar nu zoek ik bestanden die ik eerst op die hardeschijf bij "mijn documenten" had
alleen ik had er n password op.

met de zoekmachine op de computer kan ik de bestanden niet vinden, ze zijn afgeschermt klaarblijkelijk. ook bij de map E:\Documents and Settings staat het er niet bij.

hoe kan ik nu die bestanden terug halen?
in de veilige modus opstarten ofso? dat lukt by the way niet ik druk F8 met opstarten maar dan kom ik bij n bootdevice

weet iemand hoe ik die bestanden terug kan halen? het is heel belangrijk!!

vriendelijk bedankt

Laatst bewerkt:
Het lijkt mij zo het makkelijkst om de oude hd weer weer even te gebruiken als opstart hd en dan alle bestanden naar de nieuwe te copieeren.
Of als dat niet gaat, de oude hd te gerbuiken als opstart hd en dan alle paswoorden weg te halen onder de gerbuikers namen en kiezen dat je geen persoonlijke mappen wilt hebben en dan de boel weer om zetten dan kun je wel in die mappen komen van de oude hd.

grtjs jjw

jjw zei:
Het lijkt mij zo het makkelijkst om de oude hd weer weer even te gebruiken als opstart hd en dan alle bestanden naar de nieuwe te copieeren.
Of als dat niet gaat, de oude hd te gerbuiken als opstart hd en dan alle paswoorden weg te halen onder de gerbuikers namen en kiezen dat je geen persoonlijke mappen wilt hebben en dan de boel weer om zetten dan kun je wel in die mappen komen van de oude hd.

grtjs jjw

hi de computerwinkel waar ik me computer heb laten maken hebbe n nieuwe moederboard erin gezet en nieuwe hardeschijf en hun zeide hij moet t gewoon doen alleen wel ff opnieuw windows installeren anders pakt ie m niet,

dus t lijkt me sterk dat ik m op me ouwe windows kan laten lopen?

denk jij dat t wel kan? trouwens heb me windows al verwijderd van me ouwe schijf :o

weet jij iets anders?

weet jij of je als je in veilige modus op de computer gaat je de bestanden die eerst onder n password zaten kunt zien?

En bij het verwijderen van de oude windows op de oude hd stonden ook al je bestanden?
In je persoonlijke mappen zoals mijn documten? als dat zo is dat ben je de boel kwijt natuurlijk.
Er zijn altijd wel manieren om het weer terug te krijgen maar niet zomaar en of iemand je hier daarbij kan helpen, de software daar voor nodig is niet gratis namelik.

grjts jjw

jjw zei:
En bij het verwijderen van de oude windows op de oude hd stonden ook al je bestanden?
In je persoonlijke mappen zoals mijn documten? als dat zo is dat ben je de boel kwijt natuurlijk.
Er zijn altijd wel manieren om het weer terug te krijgen maar niet zomaar en of iemand je hier daarbij kan helpen, de software daar voor nodig is niet gratis namelik.

grjts jjw

hey nee heb niet de hele schijf leeg gegooit alleen delen van windows waar 1 bestadje in zat enzo en system bestandjes maar niet mydocument en settings etc,
als ik bij mijn document en settings op n usernaam klik dan komt er ook n error:

E\documents and settings\v**** is niet toegankelijk.

toegang geweigerd.

dat heeft lijkt me met de password beveiliging temaken?

Ja dat klopt, alleen kun je dat niet meer opheffen omdat je namelijk de windows versie niet meer kunt laten draaien, eeehhhhh ik ga er even over nadenken of je mishcien van die mappen nieuwe persoonlijke mappen kunt maken onder je huidige windows versie die nu draait.

grjts jjw

kan er niets iets zijn voor t zelfde als dat je je password kwijt bent ofsoiets?
dan moet je t toch ook kunne opheffen of veranderen?
of iets van n tool dat de passwords niet nodig zijn, me broer zei dat in veilige modus geen passwords nodig zijn weet jij of je dan bij je files kan komen ?

Hallo !

Op de Ultimate Boot Disk: http://www.ultimatebootcd.com/ staat een passwordremover.

Zoekt zelf de aanwezige passwords op en verwijderd deze.
Ik weet niet zeker of het in jouw geval werkt, maar het proberen waard.

Greetz,

Harry.

Harry Snor zei:
Hallo !

Op de Ultimate Boot Disk: http://www.ultimatebootcd.com/ staat een passwordremover.

Zoekt zelf de aanwezige passwords op en verwijderd deze.
Ik weet niet zeker of het in jouw geval werkt, maar het proberen waard.

Greetz,

Harry.

hey is dat voor passwords van windows-gebruikersacounts?
mijn windows-gebruikersacount is dus niet meer actief dus hoe werkt dat dan?

Even een vraagje tussendoor, had je de map met een password beveiligd, of alleen je account, die je dus in moest geven bij opstarten.

ZipPe zei:
Als ik het goed begrijp :confused: krijg je dus bij het proberen openen van de mappen op de slave een toegang geweigerd error??

denk dat je dan hier even moet kijken
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;308421

Wel effe in veilige modus opstarten anders heb je de knop beveiliging niet...

:)

Ha, daarom stelde ik ook die vraag, maare, die kun je door middel van, in de mapopties, door eenvoudig delen uit te vinken, erbij krijgen.

Lange Pier zei:
Even een vraagje tussendoor, had je de map met een password beveiligd, of alleen je account, die je dus in moest geven bij opstarten.

password n acount bij het opstarten dus..

ZipPe zei:
Als ik het goed begrijp :confused: krijg je dus bij het proberen openen van de mappen op de slave een toegang geweigerd error??

hey is dit niet dat je op dezelfde computer zit als die acount met die password?
want het gaat hier om 2 harddisks de 1 staat windows op en daar draait de computer op, de andere is slave en daar staan dus die bestanden op die eerder waren beveiligd omdat t acount daarvan een password had...

werkt het dan ook?

RonaldDewoeste zei:
password n acount bij het opstarten dus..

Dan kun je gewoon eigenaar worden doormiddel van de link die ZipPe gaf, in mapopties, weergave, eenvoudig delen uitzetten, dan krijg je een extra tabblad erbij met beveiliging in eigenschappen van die map, en daar kun je dat allemaal regelen.

PS,
Om de mappen zichtbaar te maken, ook de inhoud van systeemmappen weergeven, aanvinken, en verborgen bestanden en mappen.

Laatst bewerkt:
hey nog even voor de zekerheid, deze acount met n password bestaat niet meer he... alleen de bestanden bestaan nog maar daar kan ik niet bij.. moet ik dan gewoon die stappen volgen van die site?

ZipPe zei:

hey bij mij werkt F8 niet voor veilige modus.. dan kom ik bij n soort bootdevice , vanwaar je wil booten, hoe moet ik dat nu doen?
en btw ik zie nu de mappen niet he.. maar met veilige modus wel?
anders kan dit al niet:
1. Klik met de rechtermuisknop op de map waarvan u eigenaar wilt worden en klik vervolgens op Eigenschappen.

Laatst bewerkt:
Je hoeft helemaal niet in veilige modus dit te doen, lees nog even wat ik in mijn vorige reply had neergepend, in principe hetzelfde als in die link, alleen daar hebben ze er niet bij vermeld hoe daar te komen.

En als je te vroeg F8 intrommeld, dan kom je in een bios menu, in dit geval.

Lange Pier zei:
Je hoeft helemaal niet in veilige modus dit te doen, lees nog even wat ik in mijn vorige reply had neergepend, in principe hetzelfde als in die link, alleen daar hebben ze er niet bij vermeld hoe daar te komen.

En als je te vroeg F8 intrommeld, dan kom je in een bios menu, in dit geval.

ik snap dit niet:
1. Klik met de rechtermuisknop op de map waarvan u eigenaar wilt worden en klik vervolgens op Eigenschappen.

want ik zie de mappen namelijk niet ik kan de bestanden niet vinden ook niet metnzoeken dat komt omdat ze bij document en settings achter n password zite, hoe moet ik dit doen, moet ik dan de hele document settings rechtermuisknop doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan