hoe komen cookies op mijn website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thijsker

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2011
Hallo,
Ik was even bezig met de vraag over de nieuwe cookie wetgeving en ontdekte een flink aantal cookies op mijn website die ik er nooit (bewust) op gezet heb.
Hoe ontstaan cookies op mijn website en hoe kan ik deze verwijderen?

Gr. Thijs

Die komen van je analytics software (sitemeter en clicky)

EDIT: Overigens lijkt site meter me niet helemaal koosjer, uit hun voorwaarden:
SiteMeter may from time to time also authorize and facilitate the use of cookies from trusted third party business partners to gather and aggregate additional, anonymous, and non-Personally Identifiable Information data from general internet visitors for the purpose of providing our customers with additional information about their viewing audience.
Kortom, ze geven zichzelf het recht om cookies van anderen (adverteerders bijvoorbeeld) in de browsers van je bezoekers te plaatsen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie.
Ik begrijp dus dat ik ooit een programma (Sitemeter) toestemming heb gegeven en zij in hun voorwaarden hebben staat dat zij dit weer mogen uitbreiden.
Dit is natuurlijk het nadeel van (sommige) gratis programma's en je maakt zelf je keuzes hierin (mits je de tijd neemt om de voorwaarden te lezen).

E.e.a. is duidelijk.
Bedankt!!
Thijs

Dit is natuurlijk het nadeel van (sommige) gratis programma's en je maakt zelf je keuzes hierin (mits je de tijd neemt om de voorwaarden te lezen).
Het is natuurlijk je eigen keuze maar er zijn (betere) alternatieven die dit niet doen, zoals statcounter en google analytics.

Dat klan kloppen, maar wat er in verband met de nieuwe Cookiewet precies met Google Analytics en de cookies daarvan aan de hand is, is nog niet krakiehelder. De interpretatie van de minister is zacht gezegd wazig, om niet te zeggen een mistgordijn; en jurisprudentie met uitspraken van een rechter ontbreekt nog.
Zie bv.:

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan