Hoe koop je de juiste harddisk en sluit je die aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjam123

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Zijn er bepaalde merken die jullie aanraden? En wat moet ik nog meer hebben om hem aan te sluiten?

Huidige harde schijf is er geweest :( Bij het opstarten geeft hij: 'Schijfleesfout' aan en als ik windows xp opnieuw probeer te installeren geeft hij aan dat Setup geen toegang heeft.

Is het nog mogelijk om mijn gegevens te redden als ik een nieuwe harde schijf koop? Is het nodig om nog geld uit te geven aan het 'repareren' of kan ik net zo goed gewoon een nieuwe schijf kopen? Ben hopeloos,pffffffffffffff!

voor een nieuwe schijf kan ik je zeker maxtor of western digital aanraden

Let er wel even op of je SATA (serial ATA) of P-ATA (parallel ATA) nodig hebt.
SATA is het nieuwere type.
Mocht je PC ouder dan een jaar of 2 zijn dan heb je hoogstwaarschijnlijk P-ATA.
Qua merk zou ik ook gaan voor Maxtor of WD.

Je oude harde schijf repareren is heel erg moeilijk.
Als je dit door een bedrijf laat doen kun je rekenen op een bedrag van + € 200,- (en dan houd ik het laag aan!)

Beter is een nieuwe harde schijf kopen, hier Windowss op installeren en je oude harde schijf als tweede harde schijf zichtbaar maken.
Met een beetje geluk kom je er dan toch nog bij.
Bestanden dan snel overzetten op de nieuwe harde schijf en daarna geen belangrijke data meer op je oude harde schijf paatsen!

groet,
Dave.

Over Seagate ben ik ook niet ontevreden.

Wanneer je op je moederbord kijkt let dan even op je onderstaande aansluitingen kunt vinden:
sata2.jpg

Dit is een S-ATA aansluiting.

Meer vergelijkingen zijn hier [Engels] te vinden. (Ik ga ervanuit dat de plaatjes genoeg duidelijk zullen maken, dus je hoeft de tekst niet helemaal te lezen)

Hoe bedoel je dat? Wij nemen aan dat je een nieuwe interne schijf zoekt.

Als de schijf echt gaat dienen voor je os (windows of zo) op te draaien kan je em best intern steken.
Extern kan ook maar is echt niet zo handig

Als de schijf echt gaat dienen voor je os (windows of zo) op te draaien kan je em best intern steken.
Extern kan ook maar is echt niet zo handig

Op die manier, okidokie.

Bedankt allemaal voor jullie hulp. Ik ga nu naar de winkel en begin mijn zoektocht naar een harde schijf :( En hard hopen dat ik mijn 60 GB aan bestanden terug kan halen...
Jullie horen nog wel hoe het is afgelopen ( of ik zal iemand nodig hebben om mij weer te helpen :o )

Over Seagate ben ik ook niet ontevreden.

Wanneer je op je moederbord kijkt let dan even op je onderstaande aansluitingen kunt vinden:
sata2.jpg

Dit is een S-ATA aansluiting.

Meer vergelijkingen zijn hier [Engels] te vinden. (Ik ga ervanuit dat de plaatjes genoeg duidelijk zullen maken, dus je hoeft de tekst niet helemaal te lezen)

Handig stukje, thanx.

Op die manier, okidokie.

Bedankt allemaal voor jullie hulp. Ik ga nu naar de winkel en begin mijn zoektocht naar een harde schijf :( En hard hopen dat ik mijn 60 GB aan bestanden terug kan halen...
Jullie horen nog wel hoe het is afgelopen ( of ik zal iemand nodig hebben om mij weer te helpen :o )

We komen er wel :)

Heb een WD disk gekocht, maar dat ding knarst er een end op los... Normaal? Heeft me namelijk maar 60 euries voor 160 GB gekost dus ik ben er niet al te verbaasd over...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan