• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kopieer ik alleen de ingetypte tekst?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samsung6713

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2019
Goedemiddag,

Ik ben een doorzoekbare combobox aan het maken maar loop tegen een probleempje aan.
Met behulp van een stukje code van internet https://www.contextures.com/xlDataVal10.html wordt de combobox geopend bij het dubbelklikken op cellen met gegevensvalidatie.
Dit werkt prima, maar nu wil ik deze doorzoekbaar maken.
Met behulp van wat formules (sorteren, filter, isgetal, vind.spec) heb ik een gefilterde lijst gemaakt die filtert op basis van invoer in cel A1.
Deze lijst gebruik als list voor de combobox.
Nu wil ik de waarde die ingetypt wordt wegschrijven in cel A1 met behulp van keydown en keyup.
Probleem is dat de waarde die autoaanvullen weergeeft ook weggeschreven wordt.
Is er een mogelijkheid om alleen de ingetypte tekst te kopieren, zonder de autoaanvulfunctie te slopen?

Bijlagen

Inmiddels zelf wat verder gekomen met het probleem, maar ben er nog niet helemaal uit.
Ik heb in de module een public counter gezet.
Deze laat ik met de toetsaanslag tellen, dat aantal gebruik ik om alleen het ingetypte gedeelte van de tekst in de combobox te gebruiken voor het filter.
Met backspace wordt de counter terug geteld, en met selectionchange event gereset.

Er zit alleen nog een fout in waardoor het niet lekker werkt.
De eerste letter in de combobox wordt iedere keer gewist om de één of andere reden.
Iemand die daar een oplossing voor weet?

Bijlagen

• Helpmij 3-10.xlsm
    Helpmij 3-10.xlsm
    29 KB · Weergaven: 26
  • WhatsApp Image 2020-10-03 at 21.19.33.jpeg
    WhatsApp Image 2020-10-03 at 21.19.33.jpeg
    211,9 KB · Weergaven: 31
om een cel te vullen met namen bestaat er ook zoiets als validatie

In de cel staat gegevensvalidatie.
De TempCombo maakt het makkelijker om gegevens in te voeren.
Om nog sneller en makkelijker in te voeren wil ik de validatielijst filteren terwijl ik typ.

De validatielijst filter ik via cel A1.

De invoer in de combobox moet dus naar cel A1, zodat de validatielijst steeds korter wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan