Hoe kopieer ik de agenda uit Outlook 2007 naar Outlook XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0109

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
Op mijn desktop heb ik Office 2007, maar op mijn laptop Office XP (= Office 2002). Om de gegevens vanuit Outlook 2007 naar Outlook XP te kopiëren, kan ik niet zonder meer exporteren naar .PST-bestand en dat weer importeren in Outlook XP, want Outlook 2007 heeft een nieuwer type bestand.

Op de site van Microsoft vond ik een gedeelte van de oplossing. Namelijk in Outlook 2007 een extra "bestand met persoonlijke mappen van Outlook 97-2002" toevoegen, en daar alle mails heen kopiëren. Als je dat bestand dan exporteerd naar .PST, kan je deze op de laptop inderdaad keurig importeren. Alleen de agenda staat in Outlook 2007 buiten de "persoonlijke mappen", en die gaat dan ook niet mee.

Is er een manier om mijn agenda-gegevens toch in Outlook XP te krijgen?

Truus

Hoi,

Hoe kom je erbij dat de Agenda in Outlook 2007 niet tot de persoonlijke mappen zou behoren .... ?
Je kunt - wanneer je die extra map 'Persoonlijke mappen' voor eerdere versies hebt gemaakt, ook daar een Agenda toevoegen en alle items uit je bestaande agenda heen kopiëren.

Hoe dan? In Outlook XP zat de agenda in het menu dat je in- en uitklapt met het plusje naast de persoonlijke mappen. In 2007 zit hij helemaal apart. Hoe kan je dan aangeven bij welk .pst-bestand een agenda hoort?

Truus

Hoi,

Hoe kom je erbij dat de Agenda in Outlook 2007 niet tot de persoonlijke mappen zou behoren .... ?
Je kunt - wanneer je die extra map 'Persoonlijke mappen' voor eerdere versies hebt gemaakt, ook daar een Agenda toevoegen en alle items uit je bestaande agenda heen kopiëren.

Waarom dat bij jou zo is, weet ik natuurlijk niet, maar dat is niet de 'normale' toestand.

Outlook 2000, 2002 (XP), 2003 of 2007 .... maakt niet uit: de Agende maakt 'gewoon' deel uit van de Persoonlijke mappen.
Het exporteren of maken van een back-up van Outlook (dus de persoonlijke mappen) houdt dus in dat je alle (dus inclusief de Agenda) eigen gegevens compleet hebt.

Laatst bewerkt:
Je screenshot is net een stukje te kort.
Linksonderin, zie je onder "Taken" nog een aantal icoontjes staan.
Een daarvan is "Mappenlijst' Bij mij is dat de middelste, ik denk bij jou ook.
Als je deze aanklikt, krijg je alle mappen in 1 lijst te zien. Dan zie je ook de agenda in die lijst terug.

Ik heb het icoontje gevonden, en het is gelukt de agenda te kopieren en met afspraken en al in de map "Persoonlijke mappen als in XP" te plakken!
Allebei hardstikke bedankt!

Voor als nog eens iemand dit probleem heeft, heb ik nog een screendump toegevoegd, waarop onderaan het icoontje te zien is. Er staat niets bij, en het ziet er uit als een mapje.

Truus

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan