Hoe koppel ik een personenlijst aan een projectenlijst?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emdecy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2014
Hallo,

Een vrij simpele opgave volgens mij, maar ik kom er voorlopig niet uit. Ik ben volstrekt nieuw in Access overigens.

Ik probeer het volgende: ik ben voor een ontwikkelingssamenwerkingsorganisatie een database aan het maken met de bij ons betrokken projecten, en de betrokken contactpersonen. Ik heb op dit moment twee Excel bestanden: Projecten en Contactpersonen. Deze wil ik graag koppelen in een database, zodat je als je op een project klikt, bij dit project ziet welke contactpersonen er betrokken zijn, en je vervolgens eventueel hun gegevens kunt inzien. Aan de andere kant wil ik graag instellen dat als je op een contactpersoon klikt, je in zijn gegevens kunt zien bij welke projecten hij of zij betrokken is.
Sommige projecten hebben namelijk meerdere contactpersonen, en sommige contactpersonen zitten op meerdere projecten. Niet alle contactpersonen zijn echter betrokken bij projecten, sommigen zijn enkel belangstellende of potentiele projectstarters e.d.

Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Ik heb het idee dat veel manuals van Office zich met name richten op lastigere zaken als rapportages e.d. en dat mijn vraag vrij simpel is...

Alvast bedankt!