hoe krijg ik 2 windows xp van de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
hoi

ik ben behoorlijk aan het stoeien geweest met de pc na een virus.
nu heb ik het voor elkaar gekregen dat hij het weer doet maar ik moet steeds een keuze maken welke windows ik op moet starten. nu wil ik graag heel mijn pc leeg maken en er 1 windows op terug zetten wie wil en kan mij hiet bij helpen?

als ik in dos format c doe dan zegt hij steeds dat dat niet gaat om dat er een andere actief is.

eentje staat er op C:/C en de andere onder C:/windows
wie oooo wie heeft er een oplossing.

alvast bedankt carina

Om dat te bewerkstelligen moet je een FDISK doen. Dan partioneer je je schijf weer opnieuw en ben je van alles af. Dan doe je een format C: /sys

heel heel erg bedank voor je snelle reactie, maar zou je me in eenvoudige pc taal kunnen zeggen hoe ik dit stap voor stap moet doen

gr carina

Geplaatst door Carina1
heel heel erg bedank voor je snelle reactie, maar zou je me in eenvoudige pc taal kunnen zeggen hoe ik dit stap voor stap moet doen

gr carina

Hoe wil je formateren is de eerste vraag? Heb je een dos floppy waarmee je je PC opstart? Je kunt nooit C formateren als je je op C bevindt. Of zit je op een virtual disk b.v. E:?

Als je je PC opstart met een floppy, dan kan je vanuit A: een FDISK doen, een programmaatje waarmee je je C-schijft opnieuw indeelt, alsof hij maagdelijk uit de winkel is gekomen. Daarna begint het installeren van een besturingssysteem, zoals Windows (vroeger was dat DOS)

Als je me deze informatie geeft kan ik er verder mee

hoi

ik heb 6 van die opstartdiskettes die je er een voor 1 in moet stoppen bedoel je die?

Geplaatst door Carina1
hoi

ik heb 6 van die opstartdiskettes die je er een voor 1 in moet stoppen bedoel je die?

Zou kunnen, staat er op die floppy's iets van DOS en dan een versie-nummer?

Wordt een lastig een lang verhaal Carina. Durf je het aan?

Geplaatst door Carina1
hoi

Je start met die floppies op.

Dan doe je A:\FDISK en krijg je een menuutje.
Dan moet je de partitie C: deleten
Dan moet je de partitie C: opnieuw aanmaken.
Dan FORMAT C: /SYS
Dan haal je de floppy eruit en start de PC normaal op, zonder CD of floppy erin.

Dan installeer je Windows opnieuw en klaar.

Daar komt het op neer.

Geplaatst door Carina1
nu wil ik graag heel mijn pc leeg maken en er 1 windows op terug zetten wie wil en kan mij hiet bij helpen?
Kijk daarvoor hier even.

En wat betreft die diskettes.
Daar kun je gewoon mee opstarten totdat er gevraagt wordt de cd-rom in de speler te plaatsen, @Andrelc44 dat heeft dus niets met een DOS opstart diskette te maken. :)
Normaal gesproken kun je ook gewoon van cd opstarten.

Zes floppy's en dan niks met DOS te maken?
Ok, je hebt gelijk, als je een XP opstartdiskette hebt gemaakt, kan je die gebruiken. Maar zes?

Maar ze zal wel moeten partioneren, indien ze geen mogelijkheid om te formatteren? Eens?

Enfin de experts zitten hier.

Veel succes Carina.

Geplaatst door Andrelc44
Zes floppy's en dan niks met DOS te maken?
Ok, je hebt gelijk, als je een XP opstartdiskette hebt gemaakt, kan je die gebruiken. Maar zes?

Maar ze zal wel moeten partioneren, indien ze geen mogelijkheid om te formatteren? Eens?

Enfin de experts zitten hier.

Veel succes Carina.
Wat jij aangaf is de opstartdiskette van win 95/98/ME.
Daarmee kun je inderdaad fdisk gebruiken om je partities aan te maken en te wijzigen.
Carina heeft misschien geen opstartbare win XP cd en in dat geval kun je win XP opstarten vanaf zes diskettes (te downloaden vanaf de microsoft site). :)

Dank je wel allemaal en vooral Andrelc44
:D ik kan jullie nu pas zeggen dat hij het weer doet en dat xp er opnieuw opzit (gedaan zoals Andrelc44 schreef)
wel tot vandaag zitten mutsen om weer op internet te komen en dat is me ook gelukt, dus nogmaals dank je wel
gr carina

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan