Hoe krijg ik al waarschuwingen van NIS 2004 weer in me systemtray.

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwinus

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Ik heb sinds kort NIS 2004 .Maar nu komen al waarschuwingen van aanvallen met een dialoogvenster.
Met Norton Personal Firewall 2003 kwam dat alleen maar in me systemtray met een uitroepteken.

Maar nu is mij vraag:
Is dit zo te veranderen met NIS 2004 dat weer gebeurt.
Dat blocken doet hij toch wel automatisch en vindt het erg irritant als je aan het surfen bent weer een schermpje een beeld komt.

Die idioten die proberen om je poorten te scannen ook maar dat is weer wat anders.En het is echt geen vals alarm als zoiets uit China komt.
Ik heb al meer dan een jaar dezelfde IP vandaar.

volgens mij kan je dat niet veranderen, bij de versie 2004 is t zo dat er bij aanval een popup schermpje komt maar je kan er voor kiezen de details niet bekijken en dan wegklikken. Bij de versie 2003 is er een knipperend wereldbolletje dat is dus veranderd in de nieuwe versie.

Wat bedoel je met het pop-up schermpje ?
Zie je dat rechtsonder .Is dat hetzelfde schermpje als alles wordt bijgewerkt met live-update of bedoel je gewoon ook hetzelfde als ik .Dat je midden in je monitor die waarschuwingen ziet.
Dat de wereldbol ( niet in de systemtray)is verdwenen was bekend maar dat bedoel ik niet.

ik bedoel het popup schermpje in t midden van het scherm bij een aanval.

Ok dan weet ik dat we hetzelfde bedoelen.
Maar het blijft wel waardeloos vinden ,dat ze dat hebben veranderd .
Erg vreemd dat ze je dan niet laten kiezen.

ik heb dit gevonden in de help van norton internet security 2004:

U kunt kiezen of u een waarschuwing wilt ontvangen wanneer Indringingsdetectie een verdachte aanval blokkeert. De waarschuwing bevat meer informatie over de computer die de aanval uitvoerde en informatie over de aanval. U kunt de verbindingspoging ook traceren met behulp vanVisual Tracking.

Waarschuwingen van Indringingsdetectie in- en uitschakelen

Dubbelklik in het hoofdvenster op Indringingsdetectie.
Schakel in het venster Indringingsdetectie het selectievakje Melden wanneer Indringingsdetectie verbindingen blokkeert in of uit.
Klik op OK.

je kunt die melding dus uitzetten en aanzetten

Ik zie het nu ook staan .Helaas krijg je dan helemaal geen meldingen maar het is altijd beter dan nu.
Help had ik zelf natuurlijk ook kunnen doen .
redface.gif

Maar dat je een uitroepteken kreeg in het wereldbolletje is inderdaad verdwenen in de 2004 versie.
Bedankt voor het zoeken.

Ik zie nu een uitroepteken in het wereldbolletje te knipperen.
Dus het gaat toch wel net als in 2003.
attachment.php

Bijlagen

• nis 2004 globe alert.jpg
    nis 2004 globe alert.jpg
    1,9 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan