hoe krijg ik de duitse versie naar de nederlandse?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
pas geleden heb ik in duitsland een tweedehands computer gekocht; nu is het toch minder dat alle windowsteksten in het duits zijn. ik heb geen win xp cd, windows was voorgeinstalleerd op deze pc. Is er een languagepack of iets anders gratis? Of kan het alleen met een complete herinstallatie?

mischien kan iemand me ook nog zeggen hoe je een toetsenbord instelt. er zit een duits toetsenbord op, kan ik er gewoon een nederlands bord inpluggen en welke keuze maak ik dan, NL of VS?
En als ik het duitse wil gebruiken voor duitse brieven, moet ik dat dan telkens opnieuw instellen?

Veel vragen, maar misschien hebben jullie even tijd op zo'n hete zomernacht. Bedankt vast!

1.
Een "taalpack" voor Windows is er niet. Er bestaan wel omslachtige manieren om Windows van taal te laten veranderen maar deze zijn niet ondersteund, zoals gezegd omslachtig, en hebben geen succesgarantie.
De beste methode is een nieuwe installatie van een nieuwe Windows.

2. Er kan gewoon een NL toetsenbord in (qwerty standard). Zet je instellingen dan op:
Indeling: VS internationaal
Invoertaal: Nederlands

3.
UUhm hoe bedoel je? In principe kun je met je nederlandse instellingen hardstikke mooi Duits typen.
Voor de üëäïmlauts zijn geen aanpassingen nodig (of je gebruikt de ALT-toetsen).
Voor de ringel-S zou je even moeten kijken.
Maar ik geloof dat SS tegenwoordig ook toegestaan is.

Geplaatst door XP_PC
Voor de ringel-S zou je even moeten kijken.
Maar ik geloof dat SS tegenwoordig ook toegestaan is.
Alt+225;)

Je ziet het inderdaad meer dat dubbel s (ss)

Goed dat ik dat weet, dan ga ik opnieuw installeren. Kan ik dan XP er gewoon overheen draaien; hij weigert dan vaak omdat de nieuwe versie iets ouder is of om andere reden. Kun je me nog zeggen hoe ik dat aanpak?

Bedankt voor je commentaar ook op het toetsenbord; het is wel handig met de umlauts vooral.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan