hoe krijg ik de ideale resolutie op mijn beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

barthas

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2006
beste mensen, een tijdje geleden werd ik verblijd met de computer van mijn vader. er zit een prachtig beeldscherm aan vast: de samsung syncmaster 226bw. echter, de scherpte van het scherm is verre van optimaal. de resolutie nu is 1600x1024, maar het beeldscherm geeft telkens een melding dat de ideale resolutie hoger ligt, via het configuratiescherm is dit niet op te lossen en via het menu op het scherm zelf ook niet. wat zou hier het probleem kunnen zijn?

De ideale resolutie is de native resolutie van de monitor.

Deze blijkt voor de syncmaster 226bw 1680 x 1050 pixels te zijn, terwijl die nu is ingesteld op 1600 x 1024 pixels.

In de instellingen van je videokaart (merk? type?) moet je dat correct kunnen instellen. Heb je de laatste drivers gedownload en geïnstalleerd?
Mocht het helemaal niet lukken met (eventueel) nieuwe drivers dan kun je een nieuwere videokaart overwegen. Maar voor het zover is zou ik eerst kijken naar de mogelijkheden van de huidige kaart.

zou het kunnen dat mijn videokaart een nvidia geforce 7300gt is?

we zetten stapjes :). en ik kan dingen aanpassen als ik in de instellingen van die nvidia kruip?

doe in start/run Dxdiag en ga naar BEELDSCHERM om zo je videokaart te zien.
Als je echt een Nividia 7300 hebt dan moet 1680x1050 lukken

Gr,
Maxim

via wat gegoochel kom ik terecht op het nvidia control panel. daar staat 1680x1050 niet standaard bij...

bij de custom resolution test krijg ik te zien: not supported by your display. raar, want de beeldkwaliteit van dit scherm is nu echt bagger.. dat zou veel beter moeten kunnen. de melding die ik krijg over de ideale resolutie voor het scherm is ook scherper dan wat ik nu heb. de kwaliteit zit er dus wel in..

die melding (in een blauw rechthoekje) zegt: not optimum mode. recommended mode: 1680x1050 60 hz digital. komt dit iemand bekend voor? je kunt er trouwens niks op aanklikken ofzo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan