hoe krijg ik de netwerkkaart aan de praat?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jan42
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Op de beurs heb ik een 2e-hands computer gekocht. Er zat W98-ME op en dat werkte goed, echter sommige spelletjes niet. Ik heb er daarom W98-SE opgezet en loop nu tegen het probleem aan dat ik geen drivers heb voor de netwerkkaart (en geluid). Bij opstarten krijg ik een HP-logo, echter geen type-aanduiding. De kast heeft geen aanduiding. Volgens mij hebben ze een HP-moederboard in een anonieme kast gezet. Op het moederboard zit een sticker met HP, echter geen nummer-/type-aanduiding. De netwerkkaart (en geluid) is geintegreerd op het moederboard.
Hoe kan ik nu aan een goede driver komen?

Jan

Hallo Biertjuh,

De Everestsoftware geeft aan dat er een HP Vectra VL400DT integrated fast ethernet controller in zit. Op de site van HP heb ik dit als zoekargument ingetoetst, en hits gekregen, echter dan vragen ze om de Fabrikant van de netwerk hardware (IBM, 3COM, D-Link,...). Hoe kom ik er nu achter welke ik moet hebben?

Jan

Dat is nou net het probleem. Via de netwerkkaart kom ik op het thuis-LAN en kan dan op ADSL. Doordat de HP-Vectra ethernetkaart niet aan te spreken is, kom ik niet op het netwerk en kan ik die check niet uitvoeren.
Hoe kom ik uit deze deadlock?

Hallo Biertjuh,
Door jouw tips is het me gelukt.!!!!Ik heb het type driver ergens op een site gevonden, de driver gedownload en na wat proberen is het gelukt, ik kan het netwerk op. En dat allemaal door jouw tips. Hartelijk dank, ik ben er erg blij mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan