• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe krijg ik de tekst dat op een worksheet tabje staat automatisch in een cel?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mien
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mien

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2005
Op elk worksheet wil ik graag dat de 'naam' van worksheet in een cel () komt te staan zonder dat ik deze steeds moet overtypen of dat ik de footer/header moet gebruiken. Als de naam van het tabblad aangepast moet worden moet het dus automatisch ook veranderen in de cel met de code. Kan dit überhaupt? Is hier code voor?

Laatst bewerkt:
lukt niet

Luc het lukt niet. Ik krijg #NAME?

gr ineke

Hoi Mien,

Dat kan met deze formule:

=RECHTS(CEL("bestandsnaam";A1);LENGTE(CEL("bestandsnaam";A1))-VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam";A1)))

Werkt enkel indien je bestand al eens opgeslagen geweest is.

Luc

Ineke,

Nu ben je net op deze site en maak ik je blij met een dood vogeltje.

Het antwoord wat ik je gaf staat bij mij in een Invoegtoepassing genaamd: Morefunc.

Deze invoegtoepassing voegt funkties toe aan de bestaande Excel-funkties.

Deze AddIn (Invoegtoepassing) is te downloaden van deze site:

http://xcell05.free.fr/english/

Morefunc moet je hebben.
Er is een installatie-uitleg bij.

Hoi Luc,

Je hebt het antwoord gegeven... samen met het probleem. Deze functie zal dus niet werken indien de invoegtoepassing niet geïnstalleerd is. Het is dus een schitterende oplossing, zolang je je bestandjes beperkt tot eigen gebruik. Wens je ze door te spelen aan derden, dan zijn dergelijke functies te vermijden. (Hetzelfde geld eigenlijk voor Analysis Toolpack).

Luc

dank jullie wel!

Bedankt voor het meedenken. Het is idd de bedoeling dat dit document aan derden wordt verspreid. Daar komt bij dat ik het op mijn werk wil gebruiken maar alles is zo beveiligd dat ik niets zelf kan installeren, pech dus. Ik moet toch maar zelf typen dus, 'tis niet anders. Nogmaals bedankt!:thumb:

En waarom gebruik je dan niet de formule die ik gegeven heb?
Niks zelf typen... niks installeren... alleen maar bestandje opslaan.

Luc

Luc, die formule van jou werkt inderdaad perfect.

Maar nu heb ik hierover ook nog een vraag,
Kan ik de naam van het werkblad ook aanpassen aan de inhoud van een cel, dus eigelijk het omgekeerde van net?!

Gr. Martijn

Hoi Martijn,

Ga naar de VB Editor (ALT F11), en dubbelklik in de projectverkenner op 'ThisWorkbook'.

Daar plak je deze code:

Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
On Error GoTo einde
If Target.Address = "$A$1" Then
Sh.Name = Target.Value
End If
Exit Sub
einde:
MsgBox "Ongeldige Werkbladnaam", vbCritical
End Sub

Dit werkt voor een naam die je in cel A1 typt

Luc

dat kan ook!

Luc H, ik krijg het niet voor elkaar met jouw code. Heb vanalles geprobeerd,ook een collega erbij gehad maar het lukte niet :( . Toen heb ik jouw code in VB gezet en dat gaat prima en daar ben ik heeeeel erg blij mee. Het maakt voor mij niet uit welke kant het op werkt. 1 X typen moet toch. Thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan