• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe krijg ik dit voor elkaar!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mukizi

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2006
Berichten
60
Mensen,

Voor mijn stage moet ik een aantal formuliertjes in excel zien te maken om dagelijks voortganginformatie van een product te registeren. Vervolgens moet uit de informatie om de zoveel tijd dmv queries bepaalde
informatie naar voren gehaald worden.


Ik ben zelf al bezig geweest met een formulier, zie bijlage.
Wat wil ik nou precies:

1. gegevens in kunnen voeren en deze gegevens opslaan in een apart tabblad

2. bijv bij vliegtuignummer moet dmv een keuzelijst een zogeheten tailnummer gekozen kunnen worden die in tabblad info staan. krijg ik nog niet voor elkaar(moet naar mijn weten in de initialize gedeelte komen)

3. er moet vervolgens aangegeven kunnen worden of er 1 of meerdere problemen geconstateerd zijn. het is de bedoeling dat ik kan aanvinken of er een probleem is geconstateerd waarna meerdere gegevens over het probleem ingevoerd kan worden. Op zich lukt dit wel bij 1 probleem alleen hoe krijg je dat nou voor elkaar als je meerdere problemen wilt toevoegen, zodat dmv van queries deze gegevens toch makkelijk te benaderen zijn, aangezien de variabelen die voor een probleem zijn ingevoerd toch afhankelijk zijn van het probleem.

Ik hoop toch dat het eenbeetje duidelijk is en dat iemand mij hierij kan helpen. Misschien dat iemand wel kan aangegeven hoe het makkelijker kan.

groetjes
Muki
 

Bijlagen

  • VoortgangTestV2.xls
    92 KB · Weergaven: 35
Je derde vraag snap ik niet; wat is "een probleem"?

Als antwoord op je tweede...

Gebruik een combobox voor je tailnr i.p.v. een textbox. Je wilt immers dat de gebruiker een keuzelijst krijgt waaruit hij/zij moet kiezen. Geef die meteen dan even een andere naam, zoals cboTailnr, zodat je weet dat het een combobox is. Idem voor textboxen: txtETIC, etc.

Als de keuze van de combobox beperkt moet blijven tot de opgegeven waarden (m.a.w. de gebruiker kan geen ander/nieuw tailnr opgeven) dan moet je in de properties van de combobox opgeven: Style = 2.frmStyleDropDownList (staat standaard op 1.frmStyleDropDownCombo).

Inderdaad moet je om de waarden uit de sheet Info toe te voegen aan je combobox, het UserForm_Initialize() event gebruiken. Plaats daarin de volgende code:

Code:
    Dim i As Integer
    Dim aTailnrs As Range
    
    'Bepaal waar de waarden voor de combobox Tailnr staan
    Set aTailnrs = Worksheets("Info").Range("A2:A21")
    
    'Maak eerst de combobox leeg (waarschijnlijk overbodig maar wel zo safe)
    cboTailnr.Clear
    'Voeg nu de waaden uit sheet Info toe aan de combobox
    For i = 1 To aTailnrs.Cells.Count
        cboTailnr.AddItem aTailnrs.Cells(i)
    Next i

Via cboTailnr.Text krijg je de ingevulde waarde terug.

Succes! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens hier voor een mogelijk oplossing voor je derde vraag... Als ik 'm tenminste goed begrijp... :)
 

Bijlagen

  • VoortgangTestV2.xls
    73 KB · Weergaven: 47
Harstikke bedankt, je hebtmijn (2e) vraag in ieder geval al beantwoord.
Op dit moment kunnen problemen us worden toegevoegd. de problemen worden nou in rij opgeslagen, waardoor het mij moeilijk lijkt de gegevens straks weer te gebruiken
Zou dat makkelijker kunnen?

je hebt t voor derest al behoorlijk verbeterd

gr en alvast bedankt
 
In Excel heb je niet zoveel keuze... Of in rijen of in kolommen. Anders moet je overstappen op Access.

Dus problemen 1 t/m 4 (of meer) gewoon achter elkaar zetten

Je kunt via ranges (groepen cellen) overigens een naam geven en door daarnaar te verwijzen krijg je wel overzicht in je problemen. De eerste vier cellen noem je dan "probleem1", de volgende vier "probleem2" etc.

De eerste cellen van "probleem1" en "probleem2" zijn dan in beide gevallen de omschrijving, en de tweede cellen het AIWS-nummer.
 
Ja klopt dacht al dat het de enige echte oplossing zou zijn.
Bedankt voor je reacties en ik hoop later als het nodig is beroep op je te kunnen doen.

groetjes
Muki
 
Oke! Zet je deze vraag nog wel even op opgelost? :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan