hoe krijg ik dit voor elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralf van Kempen

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2009
Hey,

Ik ben bezig met een projectje voor mijn baas.
Ik wil een site maken met de volgende opzet:
bovenin een navigatiebar met hoofdzaken
daaronder twee velden. In het linker veld een index met produkten, afhankelijk van welke hoofdzaak in de navigatiebar is aangeklikt.
Vervolgens wil ik dat in het rechter veld inhoud komt te staan van het produkt dat in de linker balk wordt aangeklikt. Ik wil geen lange lijst met anchors hebben. De enige informatie in het rechter gedeelte moet zijn van het betreffende produkt.

Ik weet dat het met frames kan, maar dat doe ik liever niet.

Ik weet ook dat ik het op kan lossen door voor elk produkt een nieuwe pagina met navigatievenster te maken, maar dat lijk me erg omslachtig.

Weet iemand een simpeler oplossing?

groet

Ralf

Het eenvoudigste is om het menu in elke pagina te zetten (doorkopiëren van de pagina, en dan de inhoud aanpassen). Als je later het menu moet aanpassen, is dat te doen via zoek-vervang. Dan hoef je niet alle pagina's langs.

Een andere mogelijkheid is om van het menu een apart bestand te maken, dat je via PHP op elke pagina laat zetten (je plaatst een code, en die include het bestand). Daarvoor heb je enige kennis van PHP nodig.

Dat doorkopieren had ik ook al gedacht. Dan krijg ik echter wel enorm veel pagina's (50+). Ik vroeg me af of er geen elegantere oplossing was binnen dreamweaver. Ik weet niks van PHP.

gr
Ralf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan