Hoe krijg ik dit weg... ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

rzomerdijk

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Ik heb op mijn computer bij het opstarten last van dit icoontje...

attachment.php

Wie wil me hierbij helpen.

Groet,

Rzomerdijk

Bijlagen

• security.jpg
    security.jpg
    16 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt door een moderator:
volgens mij komt het door een virus??
heb je zelf een virusscanner op je pc staan? laat die ook scannen

daarna doe dit:

download Malwarebytes: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/
installeren, update en scannen (SNELLE SCAN)
(zeg ff in je volgende bericht hoeveel infecties die had gevonden)

Als de scan afgelopen is, verwijder je de virussen.
Vervolgens start je je pc opnieuw op.

Dit is alleen een venster, je weet zo niet van welk programma het afkomstig is. Foutmeldingen worden beschreven in de logboeken. Bij XP ga je naar Configuratiescherm - Systeembeheer - Logboeken. Links staat onder andere Toepassing en Systeem, deze klik je aan en vervolgens kies je de foutmeldingen van dat tijdstip uit de rechter lijst door er dubbel op te klikken. Die foutmeldingen zijn meestal niet zo belangrijk als ze er uit zien, moet ik er bij zeggen. Ze kunnen nu helpen om te achterhalen welk programma of service dit doet.

Als je vervolgens Bij Start - Uitvoeren de opdracht msconfig geeft kan je misschien deze service of het opstarten van dat programma uitschakelen. De lijsten die hier staan kunnen ook rechtstreeks naar het programma wijzen als er iets verdachts in voor komt (bijvoorbeeld een programma dat je al hebt verwijderd of iets waar het woord Security in voorkomt) Kijk anders in de programmagroep Opstarten bij Start - Alle programma's, of die daar soms staat. De programmatuur waar in deze groep naar wordt verwezen (lang niet altijd terecht of met uw medeweten) wordt ook tegelijk met Windows opgestart.

Dan even terugkomende op het eerdere verhaal, er zijn diensten die eigenlijk malware, spyware of addware zijn maar zich anders voordoen en je beter niet kunt benaderen. Mij lijkt dit venster eigenlijk heel erg verdacht en ik ken het nergens van. Is dit soms toevallig een Engelstalige Windows versie? Dan zou het een toegevoegd Windows beveiliging onderdeel kunnen zijn. Ik denk aan "Windows Defender." Deze ziet u dan in Configuratiescherm - Software staan in de lijst met geïnstalleerde programma's. Sowieso een lijst om af en toe te controleren op ongewenste software. U kunt dit dan veilig verwijderen en samen met updates van Windows weer toevoegen. Ik ben benieuwd of er nog iemand reageert die het venster kent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan