• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe krijg ik een dropdownmenu en opmerking tegelijk actief?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijger81

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2010
Berichten
397
Hoi,
In excel heb ik een dropdownmenu gemaakt via gegevensvalidatie. Echter nu wil ik een opmerking (controleren/nieuwe opmerking) erbij plaatsen die info geeft over de keuzes uit het dropdownmenu.
De opmerking is echter alleen actief als ik met de muis over de cel heen beweeg, maar wordt niet meer zichtbaar als ik op de cel klik. Bij de cellen zonder dropdownkmenu kun je er wel op klikken (en) de opmerking blijft zichtbaar.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de opmerking zichtbaar blijft wanneer mijn dropdownmenu is uitgeklapt en ik dus op de cel geklikt heb?
 
Onder de rechtermuisknop.
 
Dank voor jullie antwoord.
Onder de rechtermuisknop kan ik kiezen voor het aanmaken van een comment, maar dat lukt ook wel.
Opmerking bij validatie.xlsx : dit had ook geprobeerd alleen ik heb in excel verschillende dropdownmenus naast elkaar met verschillende onderwerpen.
De uitleg (het textkadertje) komt dan telkens bij dezelfde dropdownmenu tevoorschijn en dat is natuurlijk niet gewenst, test maar eens. Maak een paar cellen verder nog een menu met een input message.
 
Misschien ga ik anders wel zoiets doen als het niet kan
 

Bijlagen

  • Opmerking bij validatie_2.xlsx
    180,9 KB · Weergaven: 28
Als de opmerking (comment) al in de cel staat, dan rechtermuisklik.
 
Rechtermuisknop als de dropdownmenj al is uitgerold? Maar dan gebeurt er niks
 
En als die niet is uitgerold met de comment al in de cel?
 
Volgens mij ook niet, maar het is ook niet handig. Iedereen drukt uit automatisme op linkermuisknop.
Het is de bedoeling als iemand op het pijltje klikt en het dropdownmenu uitrold dat dan ook de coment komt
 
Als het er al staat hoeft niemand ergens op te drukken toch?
Wat jij wil gaat niet en moet je het doen met de optie van @wieter.
 
Van wieter kan maar bij 1 dropdownmenu. Toch maar weer een update maken excel.
 
Het kan bij elke validatielijst.
Trek het maar eens naar onderen met de vulgreep.
 
Ja maar de tekstberichtjes komen op dezelfde plaats te staan. Niet netjes bij haar eigen dropmenu
 
Je kan ze verplaatsen door het te selecteren.
 
Dank voor je antwoord. Ja maar als je opnieuw op de cel klikt dan schiet hij terug naar oude positie
 
Hier blijft het netjes staan op de plaats waar het stond.
 
Ook als je overschakelt naar een ander dropdowmrnu met tekstberichtje (via validatie menu,geen opmerkingr) op dezelfde sheet?
 
Laatst bewerkt:
Laat het eens in een bestandje zien die fout gaat.
 
kijk maar
als je de message verplaatst dan gaat het fout
Standaard: zit hij onder het dropdownmenu en dan zie je hemniet
 

Bijlagen

  • Opmerking bij validatie.xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk, ze gaan als het ware achter elkaar staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan