hoe krijg ik een invulpagina met cb in joomla 1.6

Status
Niet open voor verdere reacties.

cindel

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
hoi

ik ben bezig met een nieuwe site voor iemand. nu loop ik tegen een probleempje aan waar ik niet zo 1 2 3 uitkom.

het gaat om het volgende :
er moet een pagina komen waar je leden kan registreren. alleen dit moet achter de schermen gebeuren door een bestuurslid. nu heb ik cb geinstalleerd omdat je hier dus eigen pagina's mee kan maken. nu is dat gelukt maar ik krijg hem niet zo dat als ik die pagina link aan de tekst lid aanmelden dat ik dan een pagina krijg die in te vullen is.

krijg steeds of een profiel te zien of hij zegt je bent al ingelogd of ik ben niet gemachtigd deze pagina te bekijken. voor het laaste heb ik het op bestuurslid staan en dat profiel heeft ook de rechten van een bestuurslid.

wie kan me helpen dit op te lossen?

alvast bedankt voor de hulp.

mvg dave

Cb

Hoi Cindel,

Je vraag is niet helemaal duidelijk. Wat bedoeld u precies met een pagina?
Je kan toch via een menu-item linken aan allerlei zaken in CB.
Helaas heb ik nog geen ervaring met Joomla 1.6 zodat ik je niet kan vertelllen hoe dat zit.
Maar ik ga er even vanuit dat je vanuit elk menu een item kan aanmaken dat verwijst naar CB in Category lijst of memberslist etc, pagina's die aangemaakt worden kan je toch kiezen wie het wel of niet mag lezen. Bestuurslid is geen laag in de restrictions. Hier zal je toch echt in de instellingen van CB moeten gaan kijken wat je daar fout hebt staan.
Gr
Hans

er moet een leeg invul pagina van cb komen .
dus die je eigenlijk ziet als je je wil aanmelden als lid.
alleen moet dit nu achter de schermen gebeuren door het bestuur.

ik heb alles op de rechten staan die het bestuurslid heeft ook in cb.
alleen komt er dan al een ingevuld scherm/pagina
of dat ik al ingelogd ben . en dat is dus niet de bedoeling.

Cb

Nou begin ik te begrijpen wat je bedoeld.
Je wil zelf leden registreren. Als ik dit mis heb dan hoor ik dat graag.
Dit is gewoon mogelijk via twee opties.
Een via de backend. Kies community Builder en dan User Management.
Hier kan je de reeds geregistreerden bekijken, wissen en toevoegen.

Of via de frontend. Maar dan moet je niet ingelogd zijn als lid. Dit is niet het zelfde als ingelogd zijn in de backend.
Maar als je dit via de frontend doet moet je wel weten hoe je de parameters hebt gezet voor registreren omdat er kans is dat registratie goedgekeurd moet worden door de adminstrator. Dit kan via mail etc etc deze instellingen doe je ook in de backend van CB

Maar let wel op, als jullie alle leden zelf gaan registreren dan moet je alle wachtwoorden en gebruikersnamen goed noteren en elke registratie moet een identiek emailadres hebben anders lukt het ook niet.
Probeer maar.
gr
Hans

ik ben dan ingelogd als bestuurslid .

op de oude site van hun heb je dus de link lid aanmelden die verschijnt in het bestuursleden menu.

als je daar op de link klikt krijg je de registratiepagina van cb te zien die je zelf kan invullen en opslaan.
hier vul je dus het emailadres van het nieuwe lid in en hij krijgt dan vanzelf de login gegevens.

Cb

Geef eens wat meer gegevens, ik krijg de indruk dat je twee dingen door elkaar aan het halen bent. Over welke twee sites gaat het en welke versie is de oude.
Het kan zijn dat er in de oude site een of ander trucje is uitgehaald wat in de nieuw nog niet kan. Graag dus meer gegevens.
Hans

de nieuwe site draait op joomla 1.6 en cb 1.4

de oude op jommla 1.0 en cb 1.0.2

ook elke andere manier die dit op deze manier mogelijk maakt is welkom dan gebruik ik gewoon die.

zolang ik maar via een link een invul registratie form krijg die in te vullen en op te slaan is.
op dezelfde manier al dat een bezoeker zich eigenlijk kan aanmelden.

Cb

Ga naar de backend van je nieuwe site dus schrijf achter je url administratror
log in met admin en je wachtwoord
Nu je in de backend bent,,,,,ga naar menubeheer en maak in een van je menu's een nieuw item aan. Het soort item moet er een van CB zijn, dit kunnen veel verschillenden zijn. kies dan voor registratieformulier en sla dat op.
Ga naar de frontend en als het goed is staat het nieuwemenuitem in je gekozen menu
Klik daar op en dan moet je je gewoon kunnen registreren.
Ik ben nu even uitgegaan van Joomla 1.5 van joomla 1.6 weet ik nog niets maar het lijkt met sterk dat het daar niet ongeveer hetzelfde is dan in 1.5
Proberen maar.
hans

Ps zorg ervoor dat je niet als lid bent ingelogd in de frontend.

oke ik krijg nu wel dat wat ik wil alleen nu is mijn naam en email al ingevuld .
en dit zou dus ook blank moeten zijn.

Cb

geef eens een link naar de site,
en eventueel via PM wat gegevens om in de backend even mee te kijken.
Gr
Hans

Cb

Als ik registreer dan klopt alles.
Ik krijg keurig een mail en moet de link aanklikken.
Vervolgens krijg ik weer een mail na bezoek van de site met het wachtwoord.
Werkt perfect, dat heb je goed geregeld. Nadat ik uitgelogd ben kan ik me gewoon opnieuw registreren en staat er geen emailadres. Het kan zijn dat je even de cash moet wissen in de backend. Je hebt nu via de backend in CB in ieder geval mijn mailadres als je nog vragen hebt of inloggegevens voor de backend te geven.
Gr
Hans

dat is het hem nu net . je mag je niet kunnen registreren dit moet het bestuur doen aan de hand van de pagina die jij te zien kreeg. die pagina die je te zien kreeg dat moet een linkje worden in het bestuurs menu.

maar zie net dat er nu ook weer wat anders fout staat maar dat lossen we wel weer op.

Cb

Dan moet je dat menuitem voor registreren ook in het bestuursmenu (gebruikersmenu) plaatsen en het menuitem alleen voor geregistreerde of (speciaal)aanvinken.
Dan is het alleen te zien als je ingelogd bent maar ik ben bang dat je dan weer niet kan registreren

Maar waarom registreren jullie die leden niet via de backend zo als ik eerder al aangaf?
Het is Joomla 1.6 en hier heb ik nog geen ervaring mee maar dit moet toch gewoon kunnen.
Nog beter is om de leden het zelf te laten doen, ze mogen er wel wat voor over hebben.
Gr
Hans

de leden mogen dit niet zelf doen omdat het een betaalde speciaalclub is.

ze willen het graag zo hebben als in de oude site. dit zijn ze gewend het zijn vooral oudere mensen die dit doen. en hebben helemaal geen verstand van computers.
ik kom een heel eind met joomla loop hier alleen even helemaal op vast. ga eens kijken of ik er nog ga uitkomen met behulp van de oude site anders moet ik iets anders bedenken.

Cb

Ja dan heb je een probleem om op te lossen. Maar als ik me kan registreren, Wat is gelukt. En ik kan opieuw registreren, die pagina komt teminste normaal tevoorschijn, dan is toch in pricipe het probleem opgelost? wat gaat er nu nog niet goed dan?
Ik wil hier heel graag van op de hoogte gehouden worden omdat ik de komende weken waarschijnlijk een zelfde probleem zal moeten oplossen voor 2 sites. Hier is een zelfde probleem, leden die geregistreerd moeten worden zonder dat ze het zelf moeten doen.
Is eigenlijk niet meer van deze tijd maar ik snap het wel, er lopen nog legioenen digibeten rond en daar zullen wij mee moeten leren leven.
Voor vandaag stop ik ermee. Ik kijk morgen nog wel even.
Gr
Hans

ik zal het proberen uit te leggen wat ik bedoel .

bij het login gedeelte zie je vaak register staan dit heb ik uitgevinkt (net zo als op de oude site)

nu maak ik in het menu een tekst/linkje aan met lid aanmelden als je daar dus op klikt moet je op de pagina komen die normaal lijdt naar het rigister gedeelte.

nu zou dit moeten lukken door in het backend van cb het gedeelte te nemen van Registration page alleen als je dat doet en er dan op klikt krijg je of:
reeds ingelogd
of je komt op de profielpagina
dit moet dus de pagina worden die je normaal te zien krijgt als je je registreert. die in te vullen is door het bestuur.

misschien is het mogelijk om iets te maken met een ideaal erin zodat ze na betaling kunnen registreren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan