Hoe krijg ik een netwerk op XP doormiddel van een router???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
De vraag staat er al.. ik had voorheen mijn ineternet gedeeld door middel van een crosskabel en kon toen ook al geen netwerk maken onder XP en nu heb ik een router en ik heb nog steeds geen netwerk.. wie weet hoe ik een netwerk maak met een router in XP???

Weet je welke router je hebt? Meestal zit er wel een handleiding bij waar het nodige in staat. Of bekijk de bij de router meegeleverde software eens.
Een "readme" bestand op deze cd kan ook een handleiding zijn.

Stel de router zo in dat het interne netwerk op dhcp staat. Voor de makkelijkheid zet in XP de werkgroep gelijk. Zet de eventuele interne firewall van XP uit en ook even eventuele andere firewalls

Ik heb een E-tech DSL/Cable Router, er zit geen cd-rom bij... en wat is DHCP???
Waar moet ik wat instellen in de router??

DHCP zorgt ervoor dat de pc's een ipadres krijgen. Heb jij de blauwe variant van de router?

Als dat zo is moet ik vanavond thuis kijken want die heb ik en kan je dan zo uitleggen waar je moet zijn

Nee ik heb de witte....
Ik heb de pc's automatisch een ip adres gegeven.

Waar kan ik dat zien???
ik dacht 192.168.1.1 kan dat???

Dat is volgens mij het adres van je router.

In XP vind je het ipadres als volgt:

Ga naar start, uitvoeren en typ daarin cmd en druk op OK. In het dosboxje typ je in ipconfig /all en drukt op enter

Ik zie dat de ip's automatisch zijn toegewezen en er staat 1 ip adres 192.168.1.103 bedoel je die???

Ja die bedoel ik. En wat is het ipadres op de andere pc?

Dan zal het wel goed zitten met je dhcp settings van de router

Moet ik daarvoor op de andere pc kijken???
DHCP is ingeschakeld dat zit wel goed....
En wat moet ik doen als ik het andere ip adres weet???

Op de andere ook even kijken en als je dat weet graag posten.

Aangezien je het al langer probeert lijkt het mij verstandig stap voor stap te doen

:evil: op de ander pc waar ME opstaat, blijft het DOS scherm niet open staan die springt steeds weer weg, ik kan dus niks zien:evil:

Heb het al op een andere manier gevonden.... 192.168.1.101

Oke,

Is de interne firewall van XP uit en eventueel een andere firewall ook?

Nu kun je proberen te pingen.

Start, uitvoeren en typ daarin cmd (in xp) en druk op OK en typ daarin ping 192.168.1.101

In ME de XP pc pingen: start, uitvoeren en typ daarin command en druk op OK. In het dosboxje typ je in ping 192.168.1.103

Firewall in XP is uit, als ik ping naar 192.168.1.101 dan krijg ik een time out... op die andere pc kan ik het niet zien omdat het dos scherm niet wil blijven staan.

In Me moet je naar start gaan dan naar uitvoeren en dan command intypen en dan op OK klikken.

En in dat dosboxje moet je pingen

Ik weet dat wel maar mijn dosbox klapt er steeds uit, hij blijft niet staan dus ik kan niks doen:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan