Hoe krijg ik een netwerk op XP doormiddel van een router???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ik heb alle mappen op beide pc's gedeeld staan.

Oke volgende stap:

Ga naar start, uitvoeren en typ daar in \\pcnaam van de andere pc\sharenaam van een map

bijv op XP typ je in \\leroy\share (als de ME pc nog steeds zo heet)

Als ik dat intyp dan krijg ik de melding dat ie het Netwerk pad niet kan vinden.:(

Pingen naar 192.168.101 lukt niet kan wel pingen naar 192.168.1.103

Dus je kunt vanuit ME wel de XP machine pingen maar vanuit XP de ME machine niet?

Als ik in XP naar ME ping dan krijg ik een time out, en als ik in ME naar XP ping dan krijg ik een foutcode 10050 met 100% verlies... kan dat iets te maken hebben met de netwerkkaart op de ME machine??

Je zou in ME bij de eigenschappen van je netwerkomgeving alle protocollen kunnen verwijderen en in apparaatbeheer ook je netwerkkaart kunnen verwijderen.

Daarna opnieuw opstarten en de netwerkkaart weer installeren

Oke dat zal ik proberen en maar hopen dat het goed gaat... anders heb ik straks ook geen internet meer op de ME machine:confused:

Hoe moet ik die netwerkaart eigenlijk instellen op de ME machine nu ik een router heb???
Is dat anders dan zonder router???

Netwerk dient allereerst geinstalleerd te zijn en daarbij tcp/ip (als het goed is wijst windows gelijk de tcp/ip instellingen aan die netwerkkaart toe)

Alles op automatisch zetten (gateway, dns, ip adres etc.)

Ik krijg het niet voor elkaar hoor.... ik heb alles gedaan wat je zei, maar had daarna helemaal niks meer ook geen internet...
Ik heb hier een beschrijving van hoe je je configuratie moet zetten, maar geld dat voor beide pc,s??
Of hoef ik alleen maar de XP machine te configureren???

Beide pc's dienen geconfigureerd te worden.

Maar is de netwerkkaart in ME nu wel geinstalleerd?

Ja de netwerk kaart in Me is geinstalleerd, er zitten er zelfs twee in... heb ze beide hetzelfde geconfigureerd.

Moeten beide pc's hetzelfde geconfigureerd worden???
Als ik op de ME machine dezelfde configruatie als op de XP machine doe (volgens de handleiding) dan heb ik helemaal niks meer geen eens internet....:confused:

Wat voor een beschrijving heb je eigenlijk? En waarom zitten er 2 netwerkkaarten in de ME machine?

Ik heb hier de beschrijving van de configuratie van de E-Tech router, de ME machine was mijn vorige pc en daar zat ook ADSL op en internet delen vandaar dat daar nog twee netwerkkaarten inzitten.

Installatie

Wij raden u aan de ingebouwde DHCP-server te gebruiken, u hoeft dan niet aan iedere pc een IP-adres toe te kennen. De DHCP-server staat standaard ingeschakeld. Stel uw pc's als volgt in:
Start/Instellingen/Configuratiescherm/Netwerk/Eigenschappen van TCP/IP
1) Tabblad IP-adres automatisch
2) Tabblad WINS config uitschakelen
3) Tabblad Gateway leeg
4) Tabblad DNS uitschakelen

Met deze instellingen op beide pc's zou het moeten werken, maar dat is bij mij bij de ME machine niet het geval.. als ik dit invoer dan heb ik geen eens internet verbinding...

Haal eens 1 netwerkkaart uit de ME machine. Want om daar nu 2 in te hebben is niet nodig. Je hebt er maar 1 nodig.

In ME moet je het ook zo instellen zoals je beschreven hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan