Hoe krijg ik een NExx nummer te pakken om te printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

WillemSchaaper

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hallo allemaal

Ik hoop dat iemand een antwoord weet op het
volgende. Ik heb een bestand dat geprint moet worden op een andere printer dan de eigen printer. Ik kan de ander printer middels een vb script toevoegen en ook default maken. Waar ik niet uit kom is het volgende. Excel wil een NExx nummer weten achter de printernaam. (\\IJMpr00H\pr18756 op NE01) Hoe kan ik, dmv VBA, dit nummer te pakken krijgen als ik het bestand wil printen.

Groeten Willem Schaaper

:thumb:

NE01

Lijkt op de naam van de printerserver, maar die weet je toch. Of zeg ik iets doms.

Eric.

Hallo Eric

Dit nummer weet ik nou juist niet.
Ik weet niet precies waar het NExx nummer voor staat, maar Bij Word is het bijvoorbeeld voldoende om \\IJMPR00\18756 op te geven, maar Excel wil dit NExx nummer weten. Wat ik wel weet, is dat dit nummer op elke PC anders kan zijn, Ik zit overigens op een netwerk met TIG computers.

Groeten Willem Schaaper

\\IJMPR00\pr18756 zou volgens mij voldoende moeten zijn. De NExx refereert natuurlijk aan NE01

Ik zie een verschil in je 2 berichtjes namelijk de ene keer gebruik je \\IJMPR00\18756 en de andere keer schrijf je \\IJMPR00\pr18756 zou daar het verschil inzitten?

Weest gegroet,
Guus

Hallo Guus

\\IJMPR00\18756 is niet voldoende. Dat is nou net mijn probleem. Het NExx nummer is veranderlijk, en dan met name de xxen. Op mijn eigen PC kan ik wel aan dit nummer komen, maar het gaat om de ander PC's, daar weet ik het xx nummer niet van.
Het verschil in schrijfwijze is in dit geval onbelangrijk, omdat het om een voorbeeld gaat.

OK

NE01 is dus een voorbeeld.

Ik ben geen script deskundige, maar het moet toch mogelijk zijn de naam van de PC te achterhalen.

Desnoods stuur je een mailtje naar je collega en vraag je even de naam door te geven, maar als je genoeg rechten hebt, moet je het ook zelf kunnen zien in je netwerk.

Eric.

Geplaatst door WillemSchaaper
Hallo Guus

\\IJMPR00\18756 is niet voldoende. Dat is nou net mijn probleem. Het NExx nummer is veranderlijk, en dan met name de xxen. Op mijn eigen PC kan ik wel aan dit nummer komen, maar het gaat om de ander PC's, daar weet ik het xx nummer niet van.
Het verschil in schrijfwijze is in dit geval onbelangrijk, omdat het om een voorbeeld gaat.
Ik doelde eigenlijk op \\IJMPR00\pr18756 maar misschien is dat niet het probleem.

Weest gegroet,
Guus

Hallo allemaal

Ik ben eruit. Ik gebruik in mijn macro de volgende code, hierbij heb ik het NExx nummer niet nodig.
Sub Print_naar_Printer()
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut , , , , "\\ijmpr00\pr11765"
End Sub

In ieder geval bedankt voor het meedenken

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan