Hoe krijg ik het factuurtotaal standaard onder aan de rapport pagina?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fatbear

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Ik ben aan het stoeien met een rapportlayout design om een factuur te maken. In de voettekst krijg is wel de totalen maar krijg ik deze niet standaard onder aan te pagina. In de paginavoettekst krijg ik wel gegevens onderaan de pagina, maar kan ik niet sommen!

Wie kan me een tip geven hoe de totaalbedragen altijd op een vaste plaats onderaan de pagina te krijgen?

Alvast bedankt!!

Ik ben aan het stoeien met een rapportlayout design om een factuur te maken. In de voettekst krijg is wel de totalen maar krijg ik deze niet standaard onder aan te pagina. In de paginavoettekst krijg ik wel gegevens onderaan de pagina, maar kan ik niet sommen!

Wie kan me een tip geven hoe de totaalbedragen altijd op een vaste plaats onderaan de pagina te krijgen?

Alvast bedankt!!

Is denk ik deels afhankelijk van de lay-out van je rapport.
Simpel zou je het rapport altijd zo groot kunnen maken dat het op een A4-tje past.
Dan kan je een vaste positie voor het totaal gewoon op je rapprort opnemen.
Maar ik ga er vanuit dat je een wisselend aantal detail-regels hebt.
Dan wordt het al anders.

Kan je misschien een voorbeeld bestand op het forum zetten?
Dat kijkt een stuk makkelijker.

Wim

Hoi Wim,

Dat klopt, detailregels kunnen varieren en daarmee dus ook de positie van de voettekst die de totalen bevat...het is de bedoeling dat de voettekst idd op een vaste plaats rechts onder in de hoek staat bij elke factuur. Ik weet niet hoe je een voorbeeld bestand wilt hebben, maar ik heb een screenprint bijgevoegd van de rapport layout.

Alvast bedankt voor je hulp.
Grt,
Martin.

Bijlagen

• ScreenprintReportFactuur.jpg
    ScreenprintReportFactuur.jpg
    65,1 KB · Weergaven: 127
Hoi Wim,

Dat klopt, detailregels kunnen varieren en daarmee dus ook de positie van de voettekst die de totalen bevat...het is de bedoeling dat de voettekst idd op een vaste plaats rechts onder in de hoek staat bij elke factuur. Ik weet niet hoe je een voorbeeld bestand wilt hebben, maar ik heb een screenprint bijgevoegd van de rapport layout.

Alvast bedankt voor je hulp.
Grt,
Martin.
Martin,

Als het kan in .zip of .rar met wat data (uiteraard zonder bedrijfs/persoonsgegevens).
Dan kunnen we wat proberen.

nb. Heb je al gebrobeert een totaal in je rapportvoettekst te krijgen?

Wim

Wim,

Bij deze de RAR file, het is nog in ontwikkeling, en mogelijk niet de meest efficiente manier, maar het idee is er...

Het plaatsen van de som in de rapport voettekst gaat helaas in dit ontwerp niet omdat af te drukken facturen meerdere tegelijk kunnen zijn en daarmee worden dan alle factuurwaardes bij elkaar opgeteld...

Ik hoop dat je een tip kunt geven.

Grt,
Martin.

Bijlagen

Martin,

Ik heb een dergelijk probleem, het zijn idd het wisselend aantal regels dat het blijkbaar niet zo eenvoudig maakt. In mijn geval komen de totalen op een vooraf bepaalde afstand onder de laatste detailregel. Is er 1 detailregel dan komen de bedragen onder deze regel, zijn er 10 detailregels dan komen de bedragen onder de tiende regel. Ik heb al van alles en nog wat geprobeerd, ik krijg de totalen niet in de page footer, altijd loopt er wel iets fout met de berekening. Een bijkomend probleem met de totalen in de page footer is dat je rare dingen te zien krijgt indien je detailregels hebt die meerdere pagina's in beslag nemen. Op ieder blad van de factuur zie je dan bedragen staan in de page footer, eigenlijk moeten die bedragen enkel op het laatste blad staan. Het is wel geen direct antwoord op je vraag, hopelijk heb je iets aan de info.

mvg,
Luc

Hey Luc,

Bedankt voor je reactie. Voor mij is de totaalbedragen op elke pagina als de faktuur uit meerdere pagina's bestaat helaas ook geen optie...

Ik heb nog steeds goede hoop op een oplossing die precies past, misschien dat Wim nog met een leuke optie komt...houdt het maar in de gaten, mogelijk ook een oplossing voor jou.

Grt,
Martin.

Hey Luc,

Bedankt voor je reactie. Voor mij is de totaalbedragen op elke pagina als de faktuur uit meerdere pagina's bestaat helaas ook geen optie...

Ik heb nog steeds goede hoop op een oplossing die precies past, misschien dat Wim nog met een leuke optie komt...houdt het maar in de gaten, mogelijk ook een oplossing voor jou.

Grt,
Martin.[/QUOTE

Martin,

Ik ga er zeker naar kijken, maar ben vanavond met mijn eigen problemen (excel) bezig geweest.
Je hoort van me.

Wim

Martin,

Beloofd is beloofd, dus hieronder mijn oplossing.
In de bijlage zie je de uitwerking.
Maar voor de geintresseerde hieronder ook even wat ik heb gedaan.

1. Ik heb je totaaltelling opgenomen in de pagina voettekst. Daardoor wordt hij altijd onder aan de pagina geplaatst.
2. Dat levert alleen problemen op met het doortellen van waarden in de detailregel. (werkt niet met =som([]).
3. In de detailregel daarom voor iedere rubriek die geteld moet worden een nieuw veld opgenomen. Daarin heb ik de optie 'Lopend totaal' aangezet ´over alles´.
Deze nieuwe rubriek verwijst naar de zelfde velden als die worden getoond vanuit de query.
Deze nieuwe rubriek maak je uiteraard niet zichtbaar op je factuur.
4. Nu kan je in de pagina voettekst verwijzen naar de lopend totaal velden.
5. In je totaal van de factuur heb ik ook e.e.a. aangepast zodat alles netjes wordt doorgeteld.

Uiteraard is er natuurlijk ook een VBA oplossing maar dit werkt wel zo makkelijk.

Succes
Wim

Bijlagen

Alvast bedankt!!

de beste manier om dit op te lossen is volgens mij gewoon een subrapport (gekoppeld aan een (aparte?) query) in de rapportvoettekst te zetten.
ik hoop dat dit je kan helpen?
groeten,
Rik

de beste manier om dit op te lossen is volgens mij gewoon een subrapport (gekoppeld aan een (aparte?) query) in de rapportvoettekst te zetten.
ik hoop dat dit je kan helpen?
groeten,
Rik

RDM,

Waarom pak je deze oude post weer op.
Volgens mij was het al opgelost?

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan