Hoe krijg ik in de normale modus meer rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi ik ben een cursus aan het doen en daar zijn opdrachten bij met o.a dat je met je rechtermuisknop op een map moet klikken, dan moet je eigenschappen doen en dan zie je de beveiliging van die map ( die je dan moet instellen) en het delen van die map.
Je krijgt echter alleen in die mapoptie's die tabs te zien als je eerst in de Veilige modus inlogt als Administrator.
Nou is dit niet zo gek, omdat dit de manier is om de meeste rechten te krijgen.

Nou is mijn vraag,
Is het ook mogelijk om in de normale modus zo in te loggen als in de veilige modus als Administrator en dat je dan nog wel net zoveel rechten hebt als in die veilige modus Administrator.

Ik weet dat als je in het inlogscherm ctrl-alt-del-del doet dat je dan ook als Administrator kan inloggen, maar doe je dit dan heb je nog maar net zoveel rechten als in je eigen account.

Ik wil dus in de Normale modus dezelfde rechten hebben als in de Veilige modus Administrator account

Weet iemand of dit eigenlijk kan in XP en zoja, uiteraard hoe dit te doen.

Alvast erg bedankt voor je reactie, want dit scheelt mij veel meer tijd met de cursus.

Barney

Als je als eerste aangemelde gebruiker werkt heb ook alle rechten, mits in mapopties simple sharing uitgezet is, kun je altijd de rechten krijgen door dit aan te vragen bij delen en beveiliging, toevoegen geavanceerd, nu zoeken, en daarna de persoon die je hebt gevonden de rechten geven die je wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan