Hoe krijg ik installatievraag XP weg bij opstarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceebee

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
Over installatie XP:
Ik wilde het opnieuw installeren om een fout te herstellen, maar ik kon die fout toch zonder installeren oplossen.

Maar nu krijg ik iedere keer als ik de pc opstart de vraag of ik de Windows XP Setup wil starten of door wil gaan naar (het al geïnstalleerde en werkende Windows XP).

Dit gebeurt bij normaal opstarten, dus zonder dat de XP-CD er inzit.
Weet iemand hoe ik deze vraag bij het opstarten weg kan krijgen, zodat gewoon direct XP wordt gestart?

Nog een vraag: bij de poging tot opnieuw installeren zag XP Setup niet dat er al een versie geïnstalleerd was (waar die overheen moest). Vond ik vreemd, maar is dat ook zo?

Hopelijk weet iemand antwoord op deze vragen.
Jasper

Staat er bij start, uitvoeren , dan "msconfig" intikken (zonder aanhalingstekens) dan tabblad "opstarten" niets over een windows setup wat je uit kunt vinken?

Misschien als je een hijackthis log plaatst in dit topic dat Pieter de setup weg kan krijgen?

Je kunt de opstartregel weghalen uit de boot.ini

Geplaatst door ceebee
Over installatie XP:
Ik wilde het opnieuw installeren om een fout te herstellen, maar ik kon die fout toch zonder installeren oplossen.

Maar nu krijg ik iedere keer als ik de pc opstart de vraag of ik de Windows XP Setup wil starten of door wil gaan naar (het al geïnstalleerde en werkende Windows XP).

Dit gebeurt bij normaal opstarten, dus zonder dat de XP-CD er inzit.
Weet iemand hoe ik deze vraag bij het opstarten weg kan krijgen, zodat gewoon direct XP wordt gestart?

Deze computer->Eigenschappen->Geavanceerd->Opstart.- en herstelinstellingen->Instellingen->en dan bij Standardbestuuringssystemen kiezen welke als standaard geselecteerd moet worden bij het opstarten en dan bij ''Herstelopties, indien nodig .... seconden weergeven'' het aantal seconden dat het scherm waar je kan kiezen ofdat Windows opnieuw geinstalleerd weergeven word.

Laatst bewerkt:
Is het gelukt?
Reageer dan even, zo help je ook anderen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan