Hoe krijg ik internet op een Nokia N73

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik heb een nokia n73 via, en met Rabo Mobiel. Nu probeer ik daar internet op te krijgen zodat ik ook via mijn telefoon kan mailen. Ik heb een standaard abonnement bij Planet maar ik kom er maar niet uit. Al die instellingen waarvan ik niet weet wat ermee bedoeld wordt. Ook via de handleiding wil het maar niet lukken. Staat er nergens beschreven wat je nu precies moet instellen? Kan iemand mij hierbij helpen?
mvrgr. Kanyarat.

Waarom gebruik je de Instelling Wizard niet, deze staat standaard op je toestel ,open menu>instrumenten>inst.Wizard >optie starten. Staat deze Wizard niet op je gsm dan kan je die downloaden op de Nokia site en klik dan op Support. Deze Wizard is er om je mail box heel makkelijk in te stellen.
Wanneer je de instellingen wilt om op internet te komen op je gsm ( deze toegangspunt heb je ook nodig om mail binnen te halen op je gsm ) ga je op de Nokia site naar Support>instellengen>internet-email, je vult wat gegevens in en de instellingen worden dan via een sms naar je mobiel verstuurd,deze opslaan en gebruiken als standaard toegangspunt. Dit alles is GRATIS te vinden op de Nokia site.

Instellingen voor internet: http://www.nokia.nl/A4393216

Settings Wizard voor mailbox : http://europe.nokia.com/A4162158

Succes.

Hallo,
Bedankt voor je reactie. Het wil nog steeds niet lukken:o Als ik de settingswizard op de Nokia site open staat daar wel de N72, maar geen N73.

Als ik op de Nokia site de de standaard instellingen wil bestellen kan ik daar wel de N73 selecteren, maar bij het lijstje "netwerk kiezen" staat Planet weer niet en dat is mijn internet provider.

Bij de wizard op mijn telefoon kan ik mijn e-mail adres, gebruikersnaam, en wachtwoord wel opgeven. Maar als ik daar Planet kies als provider maakt mijn telefoon daar telkens weer Orange van.

Als ik probeer op internet te komen krijg ik de melding: "verbinding wordt gelegd via ISP GPRS" (dat is geinstalleerd) en "packetgegevens niet beschikbaar".

Voor iemand met ervaring zal dit allemaal wel kinderspel zijn, maar ik wordt er langzaam lichtelijk gestoord van. Ik heb dat ding juist via Rabo mobiel aangeschaft omdat ik regelmatig in het buitenland zit, en dan is mailen en bankieren via de telefoon ideaal, en ik hoop dat het me toch eens gaat lukken:(
mvrgr. Kanyarat.

Je kan een toegangspunt handmatig aanmaken, wleke provider heb je KPN,Vodafone,Orange,Telfort, T-Mobile, je hebt wel Rabo Mobiel maar op welk netwerk ?
Je kan ook instellingen aan je provider vragen of via www.bel.nl , de kosten zijn 0,90 euro.
Wanneer de internet instellingen goed zijn kan je via je webbrowser naar je mailbox en naar de Rabo site, rechtstreeks naar je mailbox zonder de webbrowser ( dus via menu>mailbox>mail ophalen ) gaat niet lukken omdat de meesten willen dat je via hun bent ingebeld, en bij instellingen >toegangspunt kan je geen inbel verbinding selecteren of aanmaken.
Ikzelf gebruik voor mijn mail een Yahoo account,bij deze hoef je niet via Yahoo ingebeld te zijn. ( Het programma Profimail van www.Lonelycatgames.com is een goed programma daarvoor, je kan een trail downloaden en het gebruiken t/m 3MB , daarna moet je het registreren.).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan