Hoe krijg ik mijn 5.1 Speakers set werkend met 3 audio ingangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flapwaaier

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Hallo allen,

Ik heb laatst een nieuwe speakerset gekocht (Logitech z506) en ik wil deze aansluiten op mijn pc.
Mijn moederbord is een Gigabyte B75M-D3H Rev.1.
Er staat dat dit moederbord 5.1 en zelfs 7.1 geluid ondersteund, echter heb ik maar 3 ingangen (groen rood en blauw).
Als ik mijn luidsprekers test via de Realtek manager of via het venster Afspeelapparaten, doen mijn speakers het goed (center en rear speakers werken). Als ik nu muziek ga luisteren (via Spotify, WinAmp of VLC) krijg ik gewoon 2.1 geluid en doen mijn center en rear speakers niets. Hoe los ik dit op?

Mvg.

Dat klopt, omdat de bron 2.1 geluid is. Test eens met een dvd, die 5.1 of DTS heeft.

Stomme vragen bestaan niet, maar staat op de dvd zelf of in het menu bij audio kijken.

Hallo allen,
Sorry voor de enorm late reactie.
Ik heb net getest met een dvd en dat werkt prima. Echter werkt mijn muziek nog niet via de 5.1.
Waar kan dit aan liggen?

Bron is geen 5.1 zoals eerder aangegeven. Ik heb de z5500 van Logitech en kan stereo uit 4 speakers krijgen.

Ah, excuseer.
Heb in mijn Realtek Audio Manager de optie "Luidspreker vullen" aangevinkt, nu komt er een bak met geluid uit alle speakers. Ben ik wel tevreden mee, alsnog bedankt allen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan