Hoe krijg ik mijn c: partitie van 8mb kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Ik heb op dit moment de volgende indeling op mijn harde schijf

c: staat 8mb op die in niet gebruik
e: data
f: windows

Op 1 of andere manier kreeg ik het bij vorige pogingen niet voor elkaar om die c: weg te krijgen bij een herformat. Dus vandaar dat ik het nu weer vraag. Wat ik wil, is gewoon 2 partities.. 1 voor windows..1 voor data.. Nu wil ik de data even helemaal weghalen en daarna terug (omdat er een map op staat die ik met geen mogelijkheid wegkrijg).. kan iemand me vertellen hoe ik dit alles (vooral dat met die C:) VEILIG kan doen? De vorige keren kreeg ik windows niet eens meer geinstalleerd (omdat die c een primary is of zo? )
ALLES MAG VAN DE PC AF, dus gewoon helemaal formatteren is geen probleem.

Bijgevoegd een plaatje van hoe alles verdeeld is..

Bijlagen

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    83,8 KB · Weergaven: 24
Alle partities verwijderen, dan opnieuw twee partities aanmaken. 1 primaire(geactiveerde) partitie, die je C wordt en een tweede(externe partitie) die de D wordt. Daarna Windows installeren. Als het Windiows Xp betreft, kun je tijdens de setup de partities verwijderen en opnieuw aanmaken.

De 8 Mb partitie is een systeem partitie, en heeft geen driveletter.
Je kunt em ook niet benaderen.
Deze 8 Mb wordt ingepikt door Bill Gates na formatteren middels de setup cd-rom van windows 2000 / xp and up.

partitioneren

u gebruik best een opstartbare cd zoal bartPE
met partion magic maakt u dan 2 primaire partitie's aan
deze formateert u met partition magic
bij installeren van windowsXP brengt u geen wijzigingen meer aan deze partitie's
dus gewoon installeren op de C zonder herformateren.

indien u met windows xp partitioneert maakt hij een uitgebreide partitie aan met daarin meerdere logische stations dit kost u de extra 8mb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan