Hoe krijg ik mijn data terug? HD ineens weg!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Het begon gisteren doordat mijn pc ineens telkens na het opstarten afsloot met de melding: DCOM server proces launcher unexpected termination...

wat ik ook probeerde, kreeg het nix gefixed, dus ik denk..ik format wel ff, was toch tijd en aangezien ik mijn data en windows op 2 partities heb..is dat zo gefixed.. alleen ik weet niet wat er fout is gegaan, maar tijdens windows setup is ineens mijn hele HD verdwenen (ik heb er 2..eentje van 6gb! en een tje van 80gb... alles stond dus op die van 80 in twee partities..) Dus heb ik windows op mijn 6gb partities gezet.. en daar werk ik nu mee.. ik heb inmiddels partition manager erop gezet en die geeft het volgende beeld (bijlage).. nu heb ik totaal geen verstnad hiervan.. en het enige wat ik wil weten van jullie is hoe ik mijn 80 gb weer geactiveerd krijg..en als het ff mogelijk is.. hoe ik de data die er op stond weer terug kan halen.. want bij mij weten heb ik geen enkele partitie geformatteerd.. ik denk dat het gebeurde toen ik met een windows 98 disk aan het *****n was.. maar goed..heb inmiddels testdisk en pc inspector file recovery..alleen weet ik niet hoe die werken.. bedankt alvast!

Bijlagen

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    87,9 KB · Weergaven: 62
Op de 1 of andere manier is toch je hd gewist. Per ongeluk kan dit haast niet gebeuren maar helaas is het je wel gelukt ;)

Data recoveren word dan altijd een kwestie van geluk. Sommige dingen haalt ie er netjes af terwijl andere bestanden onleesbaar blijven (afhankelijk van hoe je geformatteerd hebt, of er al data overheengeschreven is en de staat van de hd ;)).

Een recoveryprogramma gaat in het kort zo te werk: Het programma scant de hd op bruikbare bestanden en gooit die op een opgegeven pad (liefst een hd met meer of vergelijkbare grootte). Gooi je het namelijk op de 80 gb hd die je wilt recoveren, dan gaat het of helemaal niet recoveren, of omdat er data op die sectoren word geschreven, verklein je de kans om bestanden er heelhuids uit te halen.

Ik kan je niet precies vertellen hoe de programmas werken die je nu gebruikt, maar in grote lijnen komt het daar op neer. Verwacht geen compleet herstelde harde schijf, maar wees blij met losse bestanden (documenten,films,muziek) die nog wel gerecoverd kunnen worden.

Ah ok, ik ga wel proberen dan, op dit moment heb ik al wat terug kunnen halen met GetDataBack.. dus we wachten af.. maar hoe kan ik nu mijn 80 gig weer activeren zodat ik straks daar windows weer op kan zetten? thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan