hoe krijg ik mijn fujitsu aan de praat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

spicegirl

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Hoi, ik heb via een faillissements veiling een Fujitsu laptop aangeschaft, met Windows 7 erop. Nu krijg ik bij opstarten het BOOT menu met 2 keuzes: CD/DVD drive: TSSTcorp CDDVDW TS-L633F of NETWORK: IBA GE Slot 00C8 v1363. Met beide keuzes kom ik niet verder met opstarten. Ik kan ook naar het Application Menu.

Wie kan me verder helpen? Er zat geen installatie CD oid bij.

Alvast bedankt

Hij geeft dus de keuze om te starten van de optische drive of van het netwerk. Vreemd dat daar de harddisk niet bij staat. Kijk eerst eens in het BIOS of de harddisk daar wel wordt getoond.

Bij BOOT staat

1. Floppy disk drive:
2. Drive0 HDD:
3. Drive0 HDD:
4. Drive0 HDD:
5. Drive0 HDD:
6. CD/DVD drive: TSSTcorp CDDVDW TS-L633F
7. NETWORK: IBA GE Slot 00C8 v1363
8. USB HDD:
9. USB CD/DVD

Kijk eerst eens of de harde schijf wel goed in de laptop zit ingebouwd. Mogelijk is die helemaal afwezig óf (indien wel aanwezig) moet die even losgehaald worden en weer teruggeplaatst (dus slecht contact momenteel, hopelijk opgelost met opnieuw plaatsen).

Tijs.

Dan lijkt het erop dat 'ie stuk is.

Getver. Als ik een nieuwe koop en erin zet, hoe zit dat dan met de Windows 7 Licentie? Er zit hier wel een sticker op met een product key, maar ik heb geen installatie CD of zo

Je kan dan dezelfde editie van Windows wel downloaden en op CD/DVD/USB zetten om deze vervolgens te installeren waarbij je dan de product key van die sticker gebruikt. Wellicht een idee om er even mee naar een winkel te gaan waar je een HD zou willen aanschaffen. Die willen dan misschien wel even kijken of hij inderdaad stuk is.

Laatst bewerkt:
Ik schreef dat je 'm even helemaal losmaakt en dan terugplaatst. Niet duidelijk is of je dat hebt gedaan, want jij hebt het over 'aandrukken'...

Tijs.

@Tijs, als je naar de foto kijkt, zie je een metalen omhulsel om de harde schijf. Het totaal reeg ik niet los, daarom heb ik hem aangedrukt. Zou ik dat metalen omhulsel los moeten schroeven om hem los te halen denk je? Ik wil niets beschadigen.

Die foto geeft me niet veel info, maar ik zou vermoeden dat je alle 3 de getoonde schroefjes even moet losmaken om de harde schijf naar achteren te kunnen schuiven (en daarna weer terug, natuurlijk).
Natuurlijk daarna de 3 schroeven weer aanbrengen.

Tijs.

De leverancier suggereert dat de Harddisk weer herkend wordt als ik Windows erop ga installeren. Heeft iemand een link voor me waar ik Windows 7 Professional op CD an zetten? Licentiecode heb ik.

Vreemde suggestie. Zolang je die drive in het BIOS niet ziet zal een Windows installatie die niet kunnen gebruiken.

Helemaal mee eens. Maar ik wil het wel graag proberen voordat ik zeg dat het niet werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan