Hoe krijg ik mijn geluidskaart aan de praat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AquaDiGio

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2003
Volgens EVEREST heb ik een "VIA AC'97 Audio Controller [H]".
Ik heb onlangs mijn PC geformatteerd en als ik in WMP muziek wil afspelen zegt hij dat het niet geïnstalleerd is. Ik mis kennelijk de drivers voor de geluidskaart.

Iemand die mij verder kan helpen?

dat denk ik niet dat je die mist, ander stond dat er niet. Staat er bij apparaat beheer een uitroepteken of een vraagteken? On-board of pci?

Bij Apparaatbeheer staat onder het kopje "Overige apparaten":
- PCI Ethernet Controller
- PCI Multimedia Audio Device
- Ps / 2 compatibele muispoort

Allen met een vraagteken.

nee: Besturing voor geluid, video en spelletjes

En waar moet ik dat zoeken?
Ik kan dat kopje niet vinden onder Deze computer -> apparaatbeheer of in Everest?

nee niet in everest gewoon apparaat beheer

Start » Configuratiescherm » Systeem » Hardware » Apparaatbeheer

Ik heb '98 SE...

Als ik in Systeem -> Apparaatbeheer kijk zie ik nergens een dergelijk kopje?

(Als ik trouwens bij Eigenschappen voor Multimedia kijk is daar alles zwart en vergrendeld... er is ook geen voorkeursapparaat aangegeven.)

Waarschijnlijk heb je een onboard geluidskaart. Zoek de driver eens op de cd-rom van je moederbord, of kijk op internet op de site van je moederbordfabrikant.

ah je heb win98! Dan klopt dat!

Rechtermuisknop op 'Deze Computer' » Eigenschappen » Apparaatbeheer

mmm, dan heb je dus je drivers nog niet geinstalleerd! Ga dat dus maar even doen ohja, dit is mijn 1000ste bericht!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :p

besturing.png

is wat Rimsic bedoelt :).

Zie je wel, ik ben niet gek :D

Het probleem is dat ik dus nergens de drivers kan vinden. Ik heb zelf geen CD-roms waar die op zouden kunnen staan. Google heeft me ook al niet verder geholpen.

Op windowsupdate kan ik niks vinden van deze drivers. Bovendien zijn al mijn updates al binnen.

Wat voor moederbord? Euhm, AMD Duron 700 MHz? Of bedoel je dat niet?
Bij Moederbordnaam staat: "MSI K7T Power/Pro/Pro2/Pro2-A/Turbo/Turbo2/Turbo Limited Edition

Het is dus een MSI k7T, jammer dat je niet precies weet welke, maar dat zal niet uimaken. Hier staat een driver.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan