Hoe krijg ik mijn laptop open?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasDeJonge

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2011
Hallo!

Ik wou graag de fan van mij laptop schoonmaken, en daarvoor zou ik dan ook graag de onderkant van mijn laptop open willen maken. Ik heb een MSI GT683 231NL 15,6Inch.
Ik kan vanonder wel de schroefjes er uit draaien maar het "klepje" komt daardoor niet los... Hoe kan ik het "klepje" open krijgen?

IMAG0102.jpg
Dit is (de onderkant van) mijn laptop.
(sorry voor de wazige foto, het was avond en mijn mobiel is nou eenmaal niet zo goed.)

Alvast bedankt voor de hulp!!
-Bas

Hallo

Hier een video waarin ze deze laptop openen.

Bijna de volledige onderkant komt los , wat niet veel voor komt , hier is dus zeker geen sprake meer van een "klepje".

Maak alle heatpipe radiatoren zuiver met perslucht , uiteraard het op hol slaan van de ventilator voorkomen , door deze tegen te houden.

Het meest efficient , is blazen tegen de normale airflow in.

http://www.youtube.com/watch?v=tHQnQw5kqtA

Peter

Dit filmpje laat niet zien hoe ik de achterkant openmaak. Het stuk waar ze de achterkant openschroeven is er uit geknipt.
Ook met alle schroeven eruit krijg ik nog de gehele achterkant er niet uit. Er komt geen beweging in...

ja ik kan er wel gewoon perslucht in gaan spuiten maar ik denk niet dat dat veel helpt.
even naar de lokale pc-winkel dan maar. in ieder geval bedankt voor de hulp.

Bas

Hallo

"ja ik kan er wel gewoon perslucht in gaan spuiten maar ik denk niet dat dat veel helpt."

Zelfs extreem vervuilde laptops krijg je op de beschreven wijze zuiver.

Persluchtflesjes en stofzuiger eskapades zijn weinig tot niet efficient.

Uiteraard dien je het niet zo ver te laten komen , en is op regelmatige basis stofvrij maken beter.

Als je dan toch "even naar de lokale pc-winkel dan maar" , kunnen ze misschien tonen wat je hebt vergeten om deze te kunnen openen ??

Peter

Okee. Het was inderdaad ook de bedoeling dat ik bij de computerwinkel even ging vragen hoe die open moest.
Kom goed. Dank u wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan