Hoe krijg ik mijn tele2 decoder draadloos?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eveline124

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Hallo,

Het volgende probleem moet vaker voorkomen (de vraag is al eens eerder gesteld op dit forum, in 2008).

Ik heb een compleet tele2 pakket aangeschaft. Dus met tv, bellen en internetten.
Dit alles verloopt via ADSL, dus niet via de kabel. Internet is geen probleem, dat gaat gewoon lekker draadloos.
Het probleem is dat nu dat de aansluiting voor het multimedia modem in het stoppenkast zit. En dat dit modem met een kabel is aangesloten op de decoder (digitale tv). Deze decoder is weer mbv scart kabel aan mijn tv.
Dus waar ik nu ook het modem of decoder neerzet, ik kom er niet onderuit om een kabel door heel mijn huis te leggen. En dat wil ik eigenlijk niet.
Heeft iemand ideeën of ervaringen om digitale tv (via adsl) draadloos te maken?

Er blijken nu allerlei mogelijkheden te bestaan met homeplugs, bridges, powerline adapters etc... sommigen zijn voorzichtig enthousiast, maar wie heeft er echt ervaring mee?

Alvast veel dank voor tips!
Groet Eveline

ik denk zelf dat het makkelijkste is om een kabel te trekken..

volgens mij zijn er niet echt apparaten die kabel naar de modem draadloos kunt uitzenden
ik kan me vergissen hoor, maar aangezien ze, als ze er zijn, zeer onbekend zijn, zullen de prijzen ook zeer hoog liggen.

lijkt me logischer om dan een kabeltje te trekken..

Ik heb op de site gelezen dat iemand problemen had met het draadloos installeren van de decoder. Ik had hetzelfde probleem heb eerts met Tel2 gebeld, daar vertelde men mij dat ze daar nog geen ervaring mee hadden. Niet tevreden met dit antwoord ben ik op zoek gegaan naar een oplossing. Eureka! Een set Surf powerline AV+DUALPACK van Belkin geinstalleerd en het probleem was opgelost.
Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.
Groeten Arend Vis.

Deze vraag is van oktober 2009 zal ondertussen wel opgelost zijn.
maar toch een slot op dit oude beestje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan