Hoe krijg ik mijn upload/download snelheid omhoog?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolo1992

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2012
Ik had een vraag, hoofdzakelijk gaat dit voor Skype. Ik heb namelijk een slechte kwaliteit bij het binnenkrijgen en versturen van videobeelden.
Ik zie mezelf volledig helder maar de beelden komen niet goed over naar de ander en ik krijg de beelden ook wazig binnen.
Wat kan ik doen om deze te ontvangen en te versturen beelden scherper over te laten komen en te ontvangen?

Als het goed is heeft dit met de up/download snelheid te maken?

(ik heb ooit eens gehoord dat je met een bepaald programma je up/download snelheid vast kon zetten/reserveren voor je pc. of is dit onzin?)

Volgens mij ligt dat aan je internet maar ik weet het niet zeker

Welk merk / type router gebruik je? En is deze snelheid gemeten via lan kabel, of wifi? Want deze snelheden lijken niet op een glas verbinding.

Wij gebruiken een Linksys e3000 router. we hebben ook nog een Thomson TG789vn WL VDSL2 staan. Tussen de router en mijn pc zit een 15 meter cat 5 kabel. korter kan ik niet nemen

Heb ditzelfde probleem ook gehad met een draytek router. De oplossing was de poort waarop de pc is aangesloten, op 100Mb/s Fullduplex zetten in de router en op de pc.

Denk dat ik het al heb. Apparaatbeheer - netwerkadapters - intel (r) 56..... - geavanceerd - verbindingsnelheid en duplex. staat nu op 100/mbps full duplex

Dit moet je btw bij 2 apparaten doen als ik het goed begrijp?

Ja als het kan moet je dat ook instellen in de router

gekeken maar die instelling staat niet bij het apparaatbeheer van de cisco router. zal eens kijken op de hoofdcomputer of deze optie daar wel bij staat.

Je computer geeft ook aan wat de verbindingssnelheid is, als dat 100 mbps is, dan staat de router al op die snelheid ingesteld.

Wat voor internet pakket heb je en hoeveel andere computers in huis maken daar gebruik van?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan