hoe krijg ik mijn videokaart werkend?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kroimel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2007
Ik heb een nieuwe xfx kaart 6200 gekocht... heb de oude driver een deleetje gegeven, heb in de bios, VGA boot from AGP ingesteld en als ik de kaart erin doe en de pc aan zet blijft het beeld zwart? Wat doe ik verkeerd?

imedia 3350 packard bell
xfx geforce 6200

Help me~aub!

Welkom bij de Helpmij!

Laten we vooraan beginnen:

1. je had video (chip) onboard en je hebt vervolgens een losse kaart gekocht?
2. Zo nee, wat was de situatie daarvoor, had je een andere oudere AGP kaart?

ad1. in bios Video onboard op disabled zetten en daarna saven en opnieuw opstarten
ad2. een zwart beeld zou je sowieso nooit mogen krijgen, als er geen of een foutief geinstalleerde videokaart wordt aangetroffen. zal Windows van de standard adapter uitgaan. (lage resolutie)

Je schrijft dat je de oude drivers hebt gedelete, maar heb je dan ook al nieuwe drivers gedownload en / of de bij de 6200 meegeleverde CD bij de hand?

Lukt het allemaal niet, ga dan terug naar bestaande oude situatie. (systeemherstel)
Beschrijf dan hier eens stap voor stap hoe je die oude situatie beeindigd.

Laatst bewerkt:
1) doe je videokaart in je pc
2) reset je bios dmv het batterijtje er 5 minuten uit te halen
3) na 5 minuten batterijtje er terug in en gaan met die banaan.(je zat waarschijnlijk eerst op onboard en dit kan problemen veroorzaakt hebben) Dit heeft overigens niets met drivers te maken(windows is nog niet eens geladen dan)

tis al opgelost

het was veel simpeler... ik moest de stekker van mijn monitor uit de onboardgat in het gat stoppen van de nieuwe kaart haha.. maar bedankt!

Ook goedemorgen zeg maar...

Ik ken veel variaties op dit "thema" (snoertje in verkeerde aansluiting) bij mensen met problemen met hun PC. Met name bij netwerkkaart, modem enz

Maar gelukkig dat het zo simpel op te lossen was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan