Hoe krijg ik muziek op iPod.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alfred 2

Meubilair
Lid geworden
6 apr 2007
Goedendag,
Ik heb een iPod 15Gb met keuzeschijf. Deze wordt niet meer ondersteund door iTunes en er is ook geen nieuwere firmware. Er komt een veelheid aan foutmeldingen maar het apparaat is gewoon van de lijst gehaald. Alle software werkt alleen als iTunes de iPod herkend heeft. Wel kan ik in Windows Verkenner de schijf zien en de inhoud bewerken. Maar hoe kan ik er dan muziek opzetten? Een verborgen map die Music heet aanmaken en daarin mappen als: F00, F01, F02 en dergelijke met daarin MP3 bestanden hielp mij niet. Het apparaat ziet dat niet. Is MP3 het verkeerde bestandsformaat misschien? Iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan gidsen of een beter programma weet wat zonder iTunes werkt?

Je zou foobar2000 kunnen proberen, dat is het enige alternatief dat ik kan bedenken

Je zou verder ook kunnen kijken naar Floola
[Ik neem aan dat je géén iPod Touch hebt, want die wordt niet ondersteund in Floola.]

Tijs.

Floola heeft iTunes nodig, die de iPod herkent en er bestanden op kan zetten.

Foobar2000 lijkt mij een speler, hoe zou ik mijn muziek ermee op de iPod kunnen zetten?

Apple wil de apparaten alleen verbonden hebben via hun winkel iTunes. Daarom is het moeilijk om een ander programma te vinden voor muziek op de iPod zetten.

Het is mij in ieder geval nu gelukt om muziek naar de iPod kopiëren zonder iTunes.

Na twee dagen zoeken heb ik via de site http://www.oldversion.com het programma Songbird gedownload (onderaan de pagina zie je een lange lijst vorige versies) in de versie 1.2.0 en hiervoor de plugin Ipod Device Support vanaf http://addons.songbirdnest.com/addon/12/versions waar alle vorige versies van hun plugins staan. Songbird 1.2.0 bood tijdens de installatie al aan om deze belangrijke plugin te installeren dus dit heb ik gedaan en het werkt verder met slechts een paar klikken vanuit het contextmenu in de play-list. Het hoefde alleen de naam van de schijf te kennen en maakt dus zelf een iPod Library File aan. Ik denk dat ik Songbird vaker als mediaspeler ga gebruiken, al hebben ze de plugin "Ipod Device Support" in de nieuwste versie moeten schrappen.

Bedankt. Alfred

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan