hoe krijg ik oude schijf met windows 7 verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

sukkel01

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Hallo,

Ik had een ssd- schijf waar windows 7 op stond. Die is gecrast maar ik had een backup gemaakt met acronis. Ik heb een partitie aangemaakt op mijn 2e schijf en daar die backup neergezet. Toen kon ik iig de pc weer opstarten.
Inmiddels heb ik een nieuwe ssd (garantie), die heb ik weer aangesloten en daar ook weer de backup op gezet.

Ik heb nu echter geen idee van welke schijf de pc nu opstart. Gezien de snelheid denk ik niet van de ssd. Ik probeer met Acronis de partitie die ik heb aangemaakt te formateren of te verwijderen wat ook niet lukt.

In de BIOS heb ik de ssd als eerste staan.

Hoe weet ik zeker van welke schijf de pc opstart en hoe krijg ik die partitie verwijderd?

Ik hoop dat iemand dat weet want ik ben al weer 2 avonden aan het zoeken.

Alvast bedankt.

PC uit. Schrijf met de backup loskoppelen (voeding en/of data kabel).
PC aan, start de PC op weet je zeker dat je de SSD gebruikt, het bios zou deze instelling gewoon vast moeten houden nadat je straks weer de HD aansluit.
Wil je zekerheid maak dan eerst een gast account aan, voordat je de HD weer aansluiten.
Kan je na een herstart inloggen op het gast account zit je op de SSD anders toch op de HD maar zou zou erg onwaarschijnlijk zijn.
Nu is even de vraag of je de HD ziet als bv een D of E schijf.
Wel, dan zou je deze nu kunnen formatteren. Niet, dan maar even een berichtje.

Backuppen lijkt mij de enige manier...
Hier heb ik verder géén ervaring mee.

Ik heb de harde schijf losgekoppeld en toen ik opnieuw wilde opstarten, dus alleen met de ssd, kreeg ik een foutmelding: disk boot failure, insert system disk and press enter.
Duidelijk dus geen opstarten via ssd. Daarna heb ik nog een keer geprobeerd een oudere backup terug te zetten maar hetzelfde verhaal.
Ten einde raad heb ik alles losgekoppeld gelaten behalve de ssd en Windows 7 er nog een keer op geïnstalleerd. Dat werkte wel. Voor ik alle andere software erop ging zetten, eerst de harde schijf weer aangesloten en ja hoor, toen startte hij weer op
Via die harde schijf. Harde schijf weer los, dus alleen ssd en weer foutmelding disk boot failure, insert system disk and press enter.
Nog een keer Windows 7 geïnstalleerd, werkte goed, opnieuw opstarten en weer foutmelding disk boot failure, insert system disk and press enter.
Ik krijg nu ernstig het gevoel dat die ssd niet goed is.
Of heeft er iemand een ander idee?

Alvast weer bedankt.

Nog een update. W7 opnieuw Geïnstalleerd en het werkt.
Nu moet ik dus zien te voorkomen dat hij weer gaat booten met die harde schijf als ik die weer aansluit...
Iemand enig idee hoe ik dat doe?

Mijn vraag veranderd wel steeds maar ik ben weer een stapje verder. Met F8 kan ik iig zorgen dat ik met mijn ssd opstart maar hij begint standaard met de harde schijf ( waar ik nu Windows af heb gehaald en dus een foutmelding krijg)
iemand enig idee hoe ik die instellingen verander? In de bios kan je volgens mij alleen maar zeggen of de harde schijf of cd eerst moet.

Op het moment dat ik bovenstaand typ denk ik: misschien kan je ook in de bios instellen welke schijf eerst moet booten. En ja hoor...dus mijn probleem is opgelost. Nu nog alle software er opnieuw opzetten.........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan