Hoe krijg ik Outlook Express als standaard email client?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zpidey

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Hallo allen,

ik heb al een tijdje een probleem(pje) ik gebruik Eudora en Outlook Express om te e-mailen. (de rede daarvan doet er niet toe, maar neem van mij aan dat 't nuttig is)

nu het probleem:
Als ik in internet explorer op een e-mail link klik opent deze in Euroda, maar ik wil dat deze in Outlook Express opent. Ik heb al geprobeert het in Internet Explorer aan te passen (bij standaaremailclient Outlook Express invullen) maar na 1x rebooten staat hij weer op Eurdora, en dat begint me zo langzamerhand de keel uit te hangen :evil:
Weet iemand dus hoe ik dat brutale gedrag van eudora (zichzelf steeds default zetten) kan aanpakken?

alvast bedankt! :thumb:

Zpidey

'Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is' wel aangevinkt? (in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Programma's)

hey gezina, slaap je misschien nog n beetje?
de vraag gaat daar niet over.. maar wel lekker snel geantwoord! ;)

Zpidey

Uhnz...kennelijk verkeerd gelezen dan, of hersenverweking! Goede antwoord komt dan zo wel, qua frisse Helpmijer. :D

Heb je al in outlook express zelf gekeken? Bij extra, opties, en dan onderaan "als standaard instellen" .
Dit is voor outlook express 6.

Maare, je hebt wel OE als standaard ingesteld? In OE/Extra/Accounts.

dat 'als standaart instellen' heb ik ook al geprobeert in outlook, maar het is hetzelfde als bij internet explorer, na het rebooten staat hij niet meer op default. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Is een bekend probleem, zie hier

De oplossing die daar staat vind ik persoonlijk nix maar ja, het schijnt de enige te zijn dus...

alhoewel... (shiet me net te binnen) heb je XP? zo ja, kun je misschien proberen om de sleutel die in KB genoemd wordt in het register als "alleen lezen" te markeren om zo te voorkomen dat ie elke keer door Eudora overschreven wordt.
Ben benieuwd of het werkt

gtz

Laatst bewerkt:
hallo hendrik, ik heb inderdaad XP, hoe moet ik die key vinden en hem alleen lezen maken?

Plak de volgende regel in start\uitvoeren:

"C:\PROGRAM FILES\OUTLOOK EXPRESS\MSIMN.EXE" /reg

geef daarna enter, of klik op ok.

Controlleer of padnamen bij jou overeenkomen, anders aanpassen.

Groetjes,
Bennie

en als ik dat gedaan heb bennie? (ik heb het gedaan, en er gebeurde nix) enja het pad klopt :(

Maar is daarmee nu het probleem opgelost? Ga na.

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Zpidey
hallo hendrik, ik heb inderdaad XP, hoe moet ik die key vinden en hem alleen lezen maken?

Start Regedit via Start\Uitvoeren en ga naar HKEY_CLASSES_ROOT\mailto\shell\open\command.
Als je r-klikt op de sleutel (nadat je de inhoud veranderd hebt naar wat in KB staat) kun je hem via Eigenschappen alleen lezen maken.

Ik weet niet of het zal helpen, ik kan het op dit moment ook niet testen maar goed, proberen kan geen kwaad.

gtz

Geplaatst door Bennie
Maar is daarmee nu het probleem opgelost? Ga na.

Groetjes,
Bennie

probleem isdaarmee niet opgelost :confused:

ben nou bezig met de oplossing van henrik, ik heb de key gevonden maar in welke waarde moet ik hem veranderen? ik weet namelijk niet wat (nadat je de inhoud veranderd hebt naar wat in KB staat) betekend :rolleyes:

Zpidey

Dat staat in het artikel van microsoft Knowledge Base (zie mijn eerste bericht) deze dus:

rundll32.exe url.dll,MailToProtocolHandler %1

Dit vul je dus in als standaard waarde bij HKEY_CLASSES_ROOT\mailto\shell\open\command
Daarna, klik je met de rechtermuisknop op "command" en kies je Eigenschappen. Daar kun je allerlei dingen aanpassen qua beveiliging/permissies dus ook markeren als alleen lezen.

suc6

windows werkt nogal tegen ik kan maar bij de helft van alle 'gebruikers' (er is er in 't echt maar 1! en die word 20x genoemd) de rechten niet veranderen! :rolleyes: ik laat het hier maar bij denk ik.

ik begin ernstig te denken aan het preventief ruimen van Eudora.. 't is toch belachelijk dat 't zo lastig is?! :mad:

in iedergeval iedereen bedankt voor de moeite!

Zpidey

Verwijder Eudora en installeer het opnieuw. Wil ook nog wel eens een oplossing zijn.

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan